منطقه کاشان باید سرآمد صنایع دستی کشور شود

کاشان فردا ــ نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: با ترویج صنایع دستی و بوم‌گردی به رشد اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت کمک خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سید جواد ساداتی‌نژاد در دومین همایش بوم‌گردی و ترویج صنایع دستی منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: ترویج صنایع دستی و بوم‌گردی باعث حمایت از کالای ایرانی و افزایش اشتغال روستایی خواهد شد.

ساداتی‌نژاد افزود: میراث بزرگی در بخش گردشگری و بوم‌گردی در این منطقه وجود دارد که در کشور و جهان تا حدودی شناخته شده است و نیاز کمتری به بازاریابی دارد ولی تا کنون از این ظرفیت خوب استفاده نشده است، از این رو برپایی این همایش‌ها و نمایش‌گاه‌ها به رشد میراث بوم‌گردی، گردشگری و معرفی صنایع دستی کمک شایانی خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به تمدن اولیه یکجانشینی در سیلک به‌عنوان یکی از ۶ منطقه تمدن طلایی جهان ابراز داشت: سیلک مهد صنعت بوده و نخستین صنعت‌ها از این منطقه شروع شده است. پس با استفاده از این ظرفیت بزرگ باید این منطقه سرآمد صنایع دستی کشور شود و صادرات غیرنفتی بسیاری به جهان داشته باشد.

وی با تاکید بر این که باید نگاه‌مان را به صنایع دستی تغییر دهیم و موفقیت دیروز و امروز کاشان را به جهانیان معرفی کنیم گفت: با وجود جامعه هدف چند میلیونی گردشگر هنوز نتوانستیم از این ظرفیت تولید ثروت کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.