یک سفر یک کتاب همراه با احمد زیدآبادی

کاشان فردا ــ گروه گردشگری ژیوار که برگزار کننده تورهای فرهنگی‌ست برنامه «یک سفر ، یک کتاب» را جمعه این هفته ۶ مهر ماه در کاشان و آران و بیدگل برگزار می‌کند.

به گزارش کاشان نیوز؛ این گروه با اعلام برنامه خود در کانال تلگرامی «ژیوارنامه» کتاب «بهار زندگی در زمستان تهران» نوشته «احمد زید آبادی» را برای مطالعه و گفت‌وگو راجع به آن معرفی کرده است. به گفته‌ی ژیوارنامه این برنامه با حضور نویسنده کتاب در خانه‌ی تاریخی «بنی‌طبا» در آران و بیدگل برگزار می‌شود.

در برنامه سفر این هفته ژیوارنامه نوشته شده: «ساعت 6 صبح جمعه از میدان ونک به سمت کاشان حرکت می‌کنیم. پس از صرف صبحانه راهی باغ فین می‌شویم و پس از آن از «مسجد آقابزرگ» دیدن می‌کنیم. پس از آن برای صرف ناهار و کتاب‌خوانی به خانه تاریخی «بنی‌طبا» در آران و بیدگل می‌رویم و تا هنگام غروب به سمت تهران حرکت می‌کنیم.»

احمد زیدآبادی زاده ۱۳۴۴ زیدآباد، سیرجان روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب ایرانی است که در پی حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری (۱۳۸۸) به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شد و پس از طی دوران حبس و در اوایل تبعید در مرداد ماه ۱۳۹۴ مورد عفو عید فطر قرار گرفته و آزاد شد.
وی دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز بوده ‌است.

زید آبادی در این کتاب، خاطراتش در زمان به ورود به تهران در زمستان ۶۲ و ماجراهای زندگی دانشجویی و حواشی آن را به رشته‌ی تحریر در آورده است. زیدآبادی در این زندگی‌نامه‌ی خودنوشت علاوه بر اتفاقات مهم زندگی شخصی‌اش به رویدادهای اجتماعی مهم همزمان با زندگی خودش اشاره کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.