بازيافت در شهر كاميكاتسو ژاپن

کارخانه بازیافت ژاپنکاشان فردا ـ آیا جداسازی زباله‌ها بر اساس کاغذ و پلاستیک بودن یک امر عادی و روزمره برای شما است؟ حال، به شهروندان شهر «کامیکاتسو» که شهری در جنوب غربی ژاپن است، فکر کنید. آن‌ها باید زباله‌ها را در ۴۵ دسته مختلف جداسازی کنند.

شاید فکر کنید که این یک نوع افراط و زیاده‌روی است، ولی شهروندان کامیکاتسو هدفی دارند که می‌خواهند به آن برسند. «شهر بدون زباله» هدف آن‌ها است.

در این شهر هیچ کامیون حمل زباله‌ای برای جمع‌آوری زباله‌ها از منازل وجود ندارد. بنابراین ساکنان باید خودشان زباله‌هایشان را به مرکز بازیافت بیاورند.

در همان نزدیکی‌ها، یک کارخانه محلی وجود دارد که در آن‌جا، زنان شهر کامیکاتسو ژاپن، محصولاتی از کالاهای اضافی که مردم به آن‌ها نیاز نداشته‌اند را تولید می‌کنند، از جمله این محصولات می‌توان به خرس عروسک، تولیدشده از کیمونو (لباسی ژاپنی) اشاره کرد.

همان کاری که در ابتدا یک بار سنگین برای مردم بود، تبدیل به یک روش زندگی شد. در واقع مردم به زباله‌ها به‌طور متفاوتی می‌نگرند. آن‌ها در مورد این‌که چه چیزی می‌خرند، چگونه از آن استفاده می‌کنند و چگونه آن‌را دفع می‌کنند، کنجکاوتر شدند.

شهری کوچک همچون کامیکاتسو در کشور ژاپن، که فقط کمی بیش از ۱۷۰۰ نفر جمعیت دارد، در بازیافت به قدری خوب عمل کرده است که فقط ۲۰ درصد زباله‌های تولید‌شده دفن می‌شوند. اما جالب است بدانید که آن‌ها حتی امیدوار هستند که این ۲۰ درصد دفن شده را نیز تا سال ۲۰۲۰ حذف کنند.
منبع: کانال از نو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.