انجام بیش از 15 هزار آنژیوگرافی و 4 هزار آنژیوپلاستی در کاشان

ورود کانتر به بدن در آنژیوگرافیکاشان فردا ـ از زمان راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی مرکز قلب امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از مهرماه سال 89، بیش از 15 هزار عمل آنژیوگرافی و ۴ هزار مورد عمل آنژیوپلاستی در این مرکز انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان افزود: بخش آنژیوگرافی بیمارستان با کادری مجرب، پزشکان متخصص و فوق‌تخصص قلب و عروق و دستگاه‌های به‌روز دنیا به مردم منطقه خدمت‌رسانی کرده و توانسته با اقدام درمانی به‌موقع و مناسب، بیماران قلبی را به زندگی عادی خود بازگرداند.

دکتر «سید محمدحسین مکی»، با اشاره به این‌که بسیاری از بیماران قلبی از شهرها و استان‌های مجاور به این مرکز مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: وجود این بیمارستان و متخصصان با تجربه سبب‌شده تا بیماران قلبی و عروقی در کوتاه‌ترین زمان ممکن روند درمان خود را سپری نمایند.

وی، درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس به ویژه در زمان فعالیت، تپش قلب و حملات کاهش هوشیاری را عمده‌ترین نشانه‌های بیماری قلبی در افراد برشمرد.

مدیر بیمارستان، با اشاره به این‌که پیش‌گیری مقدم بر درمان است افزود: کنترل قند و فشارخون، عدم مصرف دخانیات، کم‌کردن استرس و تغذیه مناسب از مهم‌ترین عوامل پیشگیری است.

در رگ‌نگاری یا آنژیوگرافی، به وسیله یک لوله نازک و قابل انعطاف که کاتتر نام دارد یک ماده رنگی تزریق می‌شود. سپس وقتی این وسیله در قلب یا مدخل عروق تغذیه‌کننده رفت. ماده حاجب (ماده‌ای قاب‌ رویت توسط اشعه ایکس) تزریق خواهد شد. و با کمک آن از زاویه‌های مختلف قلب عکس‌برداری می‌شود .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.