اصفهان از نظر وضعیت شادی رتبه آخر کشور را دارد

مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهانکاشان فردا – عضو شورای شهر اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار منتشرشده از وضعیت شادی مردم کشور، اصفهان در رتبه آخر قرار گرفته است و باید افرادی که مانع شادی مردم شدند در این زمینه جواب‌گو باشند.

به گزارش مهر،‌ مهدی مقدری ظهر یک‌شنبه ۵ اسفندماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این‌که بر اساس بررسی‌های وزارت اقتصاد در سال ۹۶، استان اصفهان کمترین امتیاز را در احساس خوشی‌داشتن کسب کرده است، افزود: بر پایه گزارش پایش شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در راستای سنجش و ارتقای بهره‌وری که مربوط به تحلیل شاخص سرمایه اجتماعی در سال گذشته بوده است و توسط وزارت اقتصاد منتشر شده یکی از مولفه‌های سرمایه اجتماعی «احساس خوشی‌داشتن» است که در میان مردمان استان‌های مختلف پژوهش شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: شهری که در ادوار تاریخ به سرزندگی، پویایی و شادی و نشاط مردمانش زبانزد ایران و جهان بود، امروز در ته جدول از نظر شادی قرار گرفته است.

وی گفت: مسئولان شهری و استان اصفهان باید بدانند که اصرار کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان برای سرزنده‌سازی فرهنگی این کلان‌شهر چیست و چرا در جلسات بودجه شهر برای ردیف‌های برنامه‌ای و عمرانی عرصه فرهنگ و هنر و شادی و نشاط شهروندان، رگِ گردن‌ ما برافروخته می‌شود.

مقدری با اعلام این‌که بسیاری کارشناسان دلیل افسردگی مردم اصفهان را خشکی زاینده‌رود می‌دانند، گفت: همچنین افرادی که جلوی کنسرت‌هایِ موسیقی مجوزدار، تئاترهای پذیرفته‌شده، برنامه‌هایِ شادِ خیابانی و تحت‌نظر مدیرانِ شهری ایستادند و تهدید کردند، اکنون باید پاسخ مردم را بدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.