مانور سلامت نوروزی در کاشان برگزار شد

مانور سلامت نوروزی در کاشانکاشان فردا – همزمان با سراسر کشور، مانور سلامت نوروزی سال 1398، با حضور مسئولین دانشگاه و شهرستان به همت گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، هدف کلی این مانور را که دوشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار شد، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات عنوان کرد.

دکتر سید علیرضا مروجی گفت: افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین‌راهی تحت پوشش، نمونه‌برداری از مواد غذایی حساس در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و کنترل کیفی آب اشامیدنی (کلرسنجی و نمونه‌برداری) در اماکن عمومی و مراکز اقامتی و بین‌راهی از اهداف اختصاصی این مانور است.

وی، به اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: هر ساله با نزدیک‌شدن تعطیلات نوروزی با افزایش فعالیت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه‌ها، اماکن اقامتی – تفریحی، اماکن بین‌راهی در سطح شهر و در کنار جاده‌ها، مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مسئولیت تامین شرایط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا و کاهش بیماری‌های غیرواگیر با کنترل در این ایام را بر عهده دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مانور، 25 گروه از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط کاشان و آران و بیدگل به صورت گروهی با همراهی نیروی انتظامی حرکت خواهند کرد و سپس نسبت به بازرسی از کلیه مراکز و اماکن حساس با اولویت رعایت بهداشت فردی متصدیان و حفظ ایمنی مواد غذایی بااستفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل به منظور اندازه‌گیری میزان TPM روغن، میزان PH و شوری نان، دمای یخچال‌ها و سردخانه‌ها نگه‌داری مواد غذایی با استفاده از دماسنج‌های دیجیتال و لیزری و … اقدام می‌نمایند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه، ضمن قرائت دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی 1398 ، به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت های بهداشتی پرداخت.

مهندس فتحی‌مقدم افزود: برنامه سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند 97 تا ۲۰ فروردین‌ماه 98 به صورت شبانه‌روزی (کشیک و آنکال) در کلیه روزهای اداری و تعطیل اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان محترم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه 190 ارسال کنند تا مورد رسیدگی کارشناسان بهداشت محیط قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.