کاشان آماده استقبال از مسافرین نوروزی

مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی کاشانکاشان فردا _  رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این اداره،‌ مهران سرمدیان، با بیان این‌که در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر با 14 کمیته٬ 53 مصوبه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک در پذیرش مسافر برنامه‌هایی تدوین کرده و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

سرمدیان اضافه‌کرد: قسمتی از برنامه‌ریزی‌های کمیته‌ها جهت استقرار قطار و اتوبوس گردشگری در محور فین، استقرار ایستگاه‌های امنیت و سلامت در بیش از ۵ بزرگ‌راه‌ و ورودی شهر، چاپ بیش از 150 هزار نقشه گردشگری و 200  هزار بروشور از بناهای تاریخی شهرستان  است.

وی با اشاره به  جانمایی پارکینگ‌های عمومی در حریم آثار تاریخی جهت سامان‌دهی ترافیک ویژه نوروز 98 افزود: سامان‌دهی مدارس، حسینیه‌ها و مهمان‌سراها برای مواقع اضطراری و شرایط آب و هوایی،مکان‌های پاسخگو‌یی و رسیدگی به شکایات، زیباسازی معابر، اصلاح تابلو‌ها و نصب المان‌های شهری از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

سرمدیان معرفی آداب و رسوم، آئین‌ها و صنایع دستی شهرستان را در چندین بخش از جمله برنامه‌های این ستاد دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های نرم‌افزاری از قبیل ربات‌های گردشگری و اپلی‌کیشن قابل نصب روی‌ گوشی، اجرای موزه عکس و ایستگاه نقاشی کودک در برنامه‌های هماهنگی سفر است.

وی با  بیان این‌که جهت  رفاه حال مسافران، اجرای طرح تاکسی گردشگری را در کاشان داریم تاکید کرد: همچنین طرح اجرای خانه مسافر با ظرفیت 1500 نفر، با  افزون بر  120  واحد مسکونی از  جمله تمهیدات این ستاد است.

سرمدیان راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و سوغات کاشان را از ابتدای نوروز اعلام و عنوان کرد: رادیو گردشگری در باغ فین  با هدف معرفی ابنیه‌ تاریخی و سوغات و صنایع دستی منطقه فعالیت می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.