شهر زیرزمینی نوش آباد در ساعت زمین خاموش می شود

 

کاشان فردا _ شهردار نوش آباد گفت: مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان، همراه با ۱۲۸ کشور دنیا، برای نهمین سال متوالی به احترام زمین یک ساعت خاموش خواهد شد.

به گزارش کانال انوش زاد، محمود اشرفی اعلام کرد: نوش آباد از نخستین شهرهایی است که در ۹ سال گذشته در اجرای طرح ساعت زمین مشارکت داشته است و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی که به این شهر سفر می کنند در اجرای این طرح حضور داشته اند.

وی افزود: زمانیکه چراغ های مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد در عمق 16 متری خاموش می شود، اهمیت انرژی و روشنایی بیش از پیش مشخص می شود و همین موضوع زمینه ای است که هر فرد، برای حفظ زمین و منابع خدادادی به سهم خود حتی به اندازه خاموش کردن یک لامپ تلاش کند.

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که با هدف آگاهی رسانی درباره تغییرات آب و هوایی، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و فراهم کردن زمینه های توسعه پایدار در بهره مندی از منابع گوناگون انرژی و محیط زیست از سال 2007 در آخرین شنبه ماه مارس توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) برگزار می‌شود.

اشرفی گفت: برنامه ساعت زمین همراه با سخنرانی کارشناسان، امسال نیز در شنبه ۱۰ فروردین  برابر با ۳۰ مارس ۲۰۱۹ از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰  در میدان ورودی دوم  شهر زیر زمینی نوش آباد  با حضور گردشگران و با مشارکت انجمن های مردم نهاد برگزار خواهد

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.