اقتصاد پایدار آران و بیدگل در گرو توسعه گردشگری است

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری، پیشرفت و اقتصاد پایدار شهرستان آران و بیدگل را در گرو توسعه صنعت گردشگری دانست.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان شهرداری ناحیه یک آران افزود: کویرهای آران و بیدگل ظرفیت‌های خدادادی است که باید به دنبال مدیریت و استفاده درست از آن‌ها در جهت رونق گردشگری پایدار باشیم.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: باید با توسعه گردشگری، اشتغال پایدار ایجاد کنیم و الگویی بر مبنای هویت دینی، اخلاقی و مبتنی بر ارزش‌ها داشته باشیم تا در کنار کاهش آسیب‌ها به توسعه پایدار منطقه کمک کنیم.

وی تک‌محصولی‌بودن آران و بیدگل را چالش مهم برشمرد و عنوان کرد: در حالی که با تلاش بخش خصوصی، به دومین تولیدکننده فرش ماشینی جهان تبدیل شدیم اما باید به دنبال توسعه سایر صنایع باشیم.

ساداتی‌نژاد حفظ انسجام و یکپارچگی در آران و بیدگل را چالش دیگر این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه اصالت و هویت مردمی آن است که باید در جهت تقویت آن گام برداریم.

عضو شورای شهر آران و بیدگل هم در ادامه گفت: توسعه گردشگری و صنایع پایین‌دستی فولاد باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان این شهرستان قراربگیرد تا منطقه را به توسعه پایدار برساند.

محمد یوسفیان یادآور شد: 30 هزار واحد ساختمانی و 18 هزار پلاک خالی هم‌اکنون در آران و بیدگل وجود دارد و مه‌مترین مشکل شهرداری آسفالت نامناسب معابر است که رسیدگی به آن نیازمند کمک دولت است.

محمود سرکاری، شهردار ناحیه یک آران نیز توجه به احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده را از جمله اولویت‌های کاری این مجموعه برشمرد و تشریح کرد: بافت‌های فرسوده و تاریخی که اکنون به تهدیدی تبدیل‌شده را می‌توان با برنامه‌ریزی و احیای درست به کانون گردشگری تبدیل کرد که البته اقدام‌هایی در این زمینه جریان دارد.

ساختمان ناحیه یک شهرداری آران با زیربنای 2 هزار مترمربع در چهار طبقه با اعتبار 3 میلیارد  تومانی همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) به بهره‌برداری رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.