خیابان علوی کاشان یکطرفه شد

خیابان علوی و خانه‌های تاریخی کاشانکاشان فردا – معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان از اعمال محدودیت ترافیکی در محدوده خیابان علوی تا میدان خرمشهر با هدف تسهیل در رفت و آمد شهروندان و گردشگران خبر داد.

علیرضا چله‌دوان شنبه به ایرنا گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی از بناهای تاریخی و مجموعه‌های اقامتی در محور گردشگری خیابان علوی، در روزهای اوج گردشگران رفت و آمد این محدوده دچار گره ترافیکی می‌شد که در این راستا اعمال محدودیت‌های ترافیکی جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به بازخوردهای مثبت اجرای طرح یک‌طرفه‌شدن خیابان علوی در تعطیلات نوروزی، با نظر کارشناسان اجرای دائمی این طرح سال ۹۷ در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان کاشان به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان اضافه کرد: پیش‌بینی حمل و نقل عمومی، ممنوع‌شدن پارک حاشیه‌ای در یک سوی خیابان، توسعه پارکینگ‌های عمومی با الزام اقامت‌گاه‌های سنتی و بوم‌گردی به تمهید فضای مورد نیاز پارکینگ درون محدوده از جمله اقداماتی است که همزمان با اجرای طرح از سوی شهرداری، اداره میراث فرهنگی، و پلیس راهور در دست پیگیری است.

وی همچنین عنوان کرد: پس از تمهید مقدمات لازم و تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی این طرح در هفته جاری اجرایی خواهد شد.

کاشان با مساحت نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ هکتار، نزدیک به ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد که یک‌هزار و ۷۰۰ بنا از جمله ۸۰۰ خانه تاریخی ارزشمند را شامل می‌شود.

این خطه در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، ۳۲۷ اثر ثبت ملی دارد که ۱۰۵ باب آن‌ها خانه‌های تاریخی است و سالانه افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.