موافقت اولیه با احداث دو طرح گردشگری در آران و بیدگل

آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: در راستای رونق گردشگری با احداث دو طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری حدود 3 میلیارد تومان موافقت شد.

مجید نوری به ایستا اعلام کرد: این 2 طرح یک اقامت‌گاه سنتی و یک سفرخانه است و هدف از موافقت با طرح‌های یادشده، کمک به رونق کسب و کار، افزایش ماندگاری گردشگران و افزایش زمان اقامت گردشگر و مسافر در شهر آران و بیدگل است، تا از این اتفاق مردم نیز بهره ببرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل به اعتبار طرح‌ها و هزینه پیش‌بینی‌شده آن اشاره کرد و گفت: برای احداث و تکمیل طرح‌های یادشده بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه‌ پیش بینی شده، که با اجرای این 2 طرح سنتی، زمینه اشتغال برای حدود 34 نفر در شهر آران و بیدگل فراهم خواهد شد.

نوری گفت: با توسعه طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری در سطح شهرستان، علاوه بر افزایش ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری شاهد رشد و رونق در اشتغال در حوزه گردشگری خواهیم بود.

شهرستان آران و بیدگل درگاه ورود به کویر مرکزی ایران و کارونسرای مرنجاب است که میزان قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر آن آثار باستانی و تاریخی متعدد به علاوه ظرفیت گردشگری مذهبی یکی از پتانسیل‌های بالای این شهرستان در جذب گردشگر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.