شناسایی ۳۲ واحد آلاینده محیط زیست در کاشان

حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲ واحد آلاینده شناسایی و ۴۸ اخطار زیست محیطی صادر شد.

حسین خادمی به ایمنا اعلام کرد: سال گذشته ۴۵۵ مرحله پایش از صنایع این شهرستان به صورت محسوس و نامحسوس و در ساعات مختلف شبانه‌روز انجام شد و به دنبال آن بازرسان این اداره ۱۵۲ اخطاریه صادر کردند و به موجب آن‌ها صاحبان صنایع موظف به کنترل فاظلاب خروجی و نصب دستگاه‌های رفع آلودگی هوا شدند.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲ واحد آلاینده شناسایی و ۴۸ اخطار زیست محیطی صادر شد.

بیشتر بخوانیم:
+ پایش زیست محیطی ۴۵۵ واحد صنعتی در کاشان

خادمی از طرح ۱۰ فقره شکایت از واحدهای صنعتی این شهرستان در مراجع قضایی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مالکان چهار واحد آلاینده محیط زیست در مجموع به چهار ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۱۰ میلیون ریال محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان وجود معادن را یکی از فرصت‌های توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: رعایت‌نکردن قواعد زیست محیطی اثرات مخربی بر محیط طبیعی و زندگی گیاهان و جانواران برجا می‌گذارد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۵ مورد پایش از معادن شهرستان کاشان انجام شد و این بارزسی‌ها در سه ماهه نخست امسال به ۱۲ مورد رسیده است.

خادمی تصریح کرد: محیط‌بانان سال گذشته موفق به کشف ۱۸ سلاح مجاز و غیرمجاز از متخلفان شدند و در سه ماهه نخست سال جاری نیز سه قبضه سلاح از شش شکارچی متخلف کشف شد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال با احداث ۹۵ واحد جدید صنعتی موافقت و با راه‌اندازی ۱۲ واحد که فعالیت آن‌ها منطبق با ظوابط و دستورالعمل‌های زیست‌محیطی نبود مخالفت شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.