دفن روزانه ۵ تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان

حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: روزانه ۵ تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان دفن می‌شود که بخش عمده‌ای از آن ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف است.

به گزارش مهر، حسین خادمی با بیان این‌که ظروف یک‌بارمصرف بار مالی هیئات مذهبی را افزایش می‌دهد، افزود: علاوه بر این، پس از پایان مصرف در هر نقطه‌ای رها می‌شود و منظر شهری را آلوده و خراب می‌کند.

خادمی گفت: از آن‌جا که ظروف یک‌بار مصرف با سایر پسماندها همچون خاک و شیرابه‌ها مخلوط می‌شود، هزینه‌ای بابت زدودن این پسماندها از ظروف یک‌بار مصرف نیز به سیستم بازیافت شهری تحمیل می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ به حرمت امام حسین ظرف‌های یکبار مصرف را روی زمین نریزیم/ پاکبان‌ها گناهی نکرده‌اند

وی تاکید کرد: شایسته است به جای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف از ظروف شیشه‌ای، استیل و غیره استفاده کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تاکید کرد: ظروف سلولزی نیز با وجود آنکه در طبیعت تجزیه می‌شوند اما باید برای ساخت یک تن سلولز ۱۷ اصله درخت را قطع کرد که این موضوع نیز در نوع خود تهدیدی برای طبیعت محسوب می‌شود.

خادمی با بیان این‌که ۱۵ درصد از موارد غیرقابل بازیافت از مواد پلی‌اتیلن و پلاستیکی است، ابراز داشت: روزانه پنج تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان تولید می‌شود که این مواد به ناچار تدفین و به مرور زمان به مواد میکرو پلاستیکی تبدیل می‌شود که آثار سوء زیست محیطی را به دنبال دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.