هوای اصفهان در وضعیت قرمز

هوای اصفهان در وضعیت قرمزکاشان فردا – کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان صبح پنج‌شنبه ۷ آذرماه با شاخص کیفی ساعتی ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

به گزارش ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح پنج‌شنبه ۷ آذرماه با میانگین ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

در نخستین ساعات این نیز هوای این کلان‌شهر با شاخص لحظه‌ای ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان پنج‌شنبه اعلام کرده بود بعداز‌ظهر با ورود سامانه ناپایدار به استان وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

کیفیت هوای کاشان با میانگین ۱۰۵، مبارکه با میانگین ۱۰۶، سجزی با میانگین ۱۰۲ و نجف‌آباد با میانگین ۱۲۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

داده های ایستگاه‌های پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت‌آباد به دلیل اختلال در شبکه اینترنت در دو هفته گذشته در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا  (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.