کاشان رتبه نخست عوارض ناشی از  بیماری غیر واگیر را در استان دارد

دکتر علیرضا مفرحکاشان فردا – نائب‌رئیس شورای شهر کاشان با بیان این‌که استان اصفهان رتبه رتبه نخست عوارض ناشی از بیماری‌های غیر واگیر و حوادث را در کشور دارد، افزود: متاسفانه کاشان نیز رتبه نخست این عوارض را در در بین شهرستان‌های استان اصفهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دکتر علیرضا مفرح در نشست شورای شهر در خصوص پروژه شهر سالم سازمان جهانی بهداشت  گفت: این پروژه شامل فعالیت‌هایی در حوزه شهری است که باید توسط مدیریت شهری انجام، و باعث کاهش صدمات در موضوعاتی چون حوادث و ترافیک، روانشناختی، تغذیه ، ورزش و مسائل پیشگیرانه شود.

دکتر مفرح تاکید کرد: مدیریت شهری وظیفه دارد در پروژه‌های شهری شاخص‌های سلامت را رعایت کند. مثلا در ساخت معابر دسترسی آمبولانس به محل حادثه را تسهیل کند و یا در ساخت پارک به ورزش و آموزش بهداشت توجه کند که متاسفانه اغلب این گونه موارد به فراموشی سپرده می‌شود و پروژه شهر سالم به سمت احداث درمان‌گاه و بیمارستان می‌رود و از هدف خود می‌شوند.

او با بیان آن‌که زمانی بیماری‌های واگیردار سلامت را تهدید می‌کرد و امروز بیماری‌ها غیرواگیر چون سرطان و حوادث فراگیر شده است گفت: استان اصفهان در سطح کشور رتبه نخست عوارض ناشی از  بیماری غیرواگیر و حوادث را دارد و کاشان رتبه نخست عوارض این‌گونه بیماری‌ها در استان را دارد که برای کاهش آسیب‌ها طرح‌های کم‌هزینه و پیشگیرانه چون کمپین و بسیج ملی فشار خون و پروژه هر خانه یک پایگاه سلامت از سوی وزارت بهداشت مطرح شده است.

رئیس دفتر مدیریت دانشگاه پزشکی کاشان تصریح کرد: پرداختن به اینگونه مسائل باید در سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی و شورای سلامت شهرستان با محوریت فرمانداری برنامه‌ریزی شود و به یقین برایند کار در ارتقا سطح سلامت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.