دادستان کاشان: مردم هشدارها را جدی بگیرند

روح‌الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشانکاشان فردا – دادستان کاشان گفت: از نظر بهداشتی با توجه به تعاریف مدیریت بحران، هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفتیم اما نحوه‌ آمدوشد مردم در سطح شهر به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد قاطبه جامعه اطلاعات کافی در این مورد ندارد.

به گزارش ایرنا روح‌الله دهقانی یک‌شنبه ۱۱ اسفندماه با تاکید بر حفظ آرامش و پرهیز از هرگونه اقدام شتاب‌زده افزود: مردم از لحظه خروج تا لحظه بازگشت به خانه از دستکش و ماسک استفاده کنند و از دست‌زدن به سر و صورت خودداری کرده و به بصورت مداوم دست‌ها را با آب و صابون به مدت نیم دقیقه با دقت بشویند.

وی به کارمندان توصیه کرد: از خوردن صبحانه، میوه، قند، تنقلات و بیسکوییت خودداری و هنگام ورود به اماکن عمومی و خودروها پنجره‌ها را باز بگذارند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان لزوم اقامه نماز به صورت انفرادی و با مهر شخصی را یادآور شد و بیان کرد: مردم از ترددهای غیرضروری در اداره‌ها، دفترهای اسناد رسمی، مراکز تعویض پلاک، پاساژها و سایر مراکز پرازدحام خودداری و امور خود را به ماه‌های آتی واگذارند.

وی بر خودداری از خرید اقلام فله اشاره و تاکید کرد: مردم از اجاره‌دادن خانه خود به مهاجرینی که از شهرهای پرخطر وارد منطقه می‌شوند، به دلیل حفظ جان خود و سلامت سایر شهروندان خودداری کنند و ناظران قاطعی برای مراعات بهداشت از سوی نانوایان و کسبه باشند.

دهقانی با قدردانی از عموم داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم بهداشتی و میوه‌فروشی‌ها اضافه کرد: چنان که موردی از احتکار و گران‌فروشی از سوی اصناف مشاهده شد، مراتب را به اتحادیه مربوطه، تعزیرات و دادستانی گزارش دهند و اطمینان داشته باشند هیچ‌گونه مماشاتی با متخلفان صورت نخواهد گرفت.

وی همچنین به مدیران و کارفرمایان اظهار داشت: برای حفظ سلامت کارکنان از ورود ارباب رجوع بدون ماسک جلوگیری کنند و در مورد نظافت و ضدعفونی کردن مجموعه‌ها با حساسیت اقدام شود.

دادستان کاشان با تاکید بر لزوم تعطیل‌کردن نشست‌ها و اجتماعات و تمهید وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای کارمندان افزود: شرایطی ایجاد شود تا همکاران به صورت نوبتی از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند؛ بدیهی است چنانچه کارگری به دلیل تامین نشدن وسایل ایمنی دچار مشکلی شود، مسوولیت شرعی و قانونی آن برعهده کارفرما خواهد بود.

وی با قدردانی از زحمات پرسنل خدوم پزشکی به عنوان سربازان ایثارگر جبهه مقابله با این ویروس خانمان‌سوز گفت: از خیران بزرگ‌وار و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهم در این شرایط به یاری مسوولان و مردم بشتابند چرا که امکانات موجود، به هیچ وجه کفاف مراجعه‌های مردمی را نمی‌دهد.

دهقانی تاکید کرد: فراموش نکنیم رعایت این نکته‌ها حق ما نیست بلکه تکلیفی در ارتباط با سایر شهروندان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.