جراحی بسته شكستگی لگن در کاشان

انجام جراحی بسته لگن شکسته در کاشانکاشان فردا – مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: براي نخستين‌بار در کاشان، عمل جراحي بسته شكستگي لگن در این مرکز با موفقيت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان، دکتر سید محمدحسین مکی افزود: اين عمل بر روي بيمار ۳۸ ساله كه براثر تصادف به اورژانس این مرکز مراجعه كرده بود صورت گرفت.

وي گفت: پس از ويزيت و انجام اقدامات تصويربرداري و آزمايش‌هاي لازم بر روي بيمار مشخص شد كه این بیمار دچار شکستگی از ناحیه لگن شده و پس از انجام اقدامات درمانی لازم به اتاق عمل بيمارستان انتقال و توسط دکتر داود دهقانی متخصص جراحی ارتوپدی این مرکز عمل جراحی به روش بسته روی این بیمار صورت گرفت.

 دکتر دهقانی جراح این عمل هم درباره نحوه انجام این عمل تشریح کرد: در ابتدای این عمل، دررفتگی مفصل ساکرو ایلیاک (پشت لگن) از طریق پوست جااندازی و فیکس شد و سپس راموس‌های فوقانی راست و چپ از طریق پوست فیکس و «سمفیز پوپیس» با پلاک ثابت شد که در مجموع برش‌های فیکس شده از طریق پوست حدود ۲ سانتی‌متر بود.

وی با بيان اين‌كه اين عمل با همکاری دکتر روابند متخصص ارتوپدی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۴ ساعت به طول انجاميد، بيان كرد: در انجام اين عمل جراحي، دکتر موسوی متخصص محترم بی‌هوشی و پرسنل اتاق عمل این مرکز نهایت همکاری را داشتند.

به گفته وی بیمار بعد از عمل جراحي و با حال عمومی مساعد به بخش منتقل شده تا پس از بهبودی کامل ترخیص گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.