پیش از خرید و فروش املاک وقفی استعلام بگیرید

سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان فردا – رئیس اداره اوقاف کاشان با تاکید بر این‌که شهروندان کاشانی پیش از خرید و فروش املاک وقفی استعلام بگیرند، گفت: هرگونه تغییر کاربری در املاک موقوفی ممنوع است.

به گزارش تسنیم، مسلم محمودزاده ضمن هشدار نسبت به سودجویی برخی افراد در خرید و فروش املاک موقوفه اظهار داشت: تمامی افرادی که املاک موقوفه در اختیار دارند به نوعی مستاجر محسوب می‌شوند و بر همین اساس مالکیتی به آن املاک ندارند تا بتوانند نسبت به خرید و فروش کامل آن اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به امکان وجود حق و حقوق بر روی موقوفات تجاری و مسکونی افزود: به منظور عدم بروز مشکلات در خرید و فروش املاک اوقافی لازم است تا پیش از آن استعلامات لازم از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اخذ شود و پس از اطمینان نسبت به خرید و یا فروش اقدام کنند.

محمودزاده با بیان این‌که هرگونه تغییر کاربری، تفکیک، احداث بنا، تعریض و تخریب و دخل و تصرف در املاک موقوفه بدون مجوز سازمان اوقاف یا متولی رسمی ممنوع است، خاطرنشان کرد: لازم است مراحل قانونی پیموده شده و حق و حقوق موقوفه پرداخت و مجوز لازم اخذ شود.

رئیس اداره اوقاف کاشان ضمن انتقاد از احداث بنا در زمین‌های زراعی اوقافی ابراز داشت: این اقدامات از نظر شرعی مشکل دارد و بر همین اساس می‌توان با دستور قضایی ساختمان‌ها را تخریب کرد، که ممکن است موجب واردآمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود.

محمودزاده ضمن اشاره به تعداد موقوفات و رقبه‌های شهرستان کاشان تصریح کرد: شهرستان کاشان دارای دو هزار و 331 موقوفه ثبتی و هشت هزار و 819 رقبه وقفی با کاربری‌های مختلف کشاورزی، مسکونی، تجاری، اداری و غیره است و خیران به نیت‌های مختلف این املاک و زمین‌ها را وقف کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.