دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

دستگیریکاشان فردا – سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان از دستگیری فردی که تصاویر خصوصی فردی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کاشان، سرهنگ غلامرضا باهنر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی ناشناس در اینستاگرام، ضمن ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی وی موجب سلب آرامش و امنیت‌اش شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+ دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

+ دستگیری فردی به اتهام انتشار تصاویر خصوصی

سرهنگ باهنر افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله دستورات لازم در این زمینه اخذ و با انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد و پس از رویارویی با مستندات و مشاهده شواهد و قرائن، صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام‌گیری شخصی عنوان کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام بازجویی و جمع‌آوری مستندات متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصاویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند، یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، مجازات خواهد شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.