افزون بر ۷۶ میلیون دلار کالا از آران و بیدگل صادر شد

افزون بر ۷۶ میلیون دلار کالا از آران و بیدگل صادر شدکاشان فردا فرماندار آران و بیدگل گفت: ۷۶ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار کالا در ۶ ماهه نخست سال‌جاری از این شهرستان به مقصد چندین کشور جهان صادر شده است.

اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وزن این مقدار کالا نزدیک به ۷۶ میلیون کیلوگرم بود که میلگرد و فرش ماشینی به ترتیب بیشترین سهم را از کالاهای صادراتی داشتند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۱۰۸ میلیون دلار کالا از کاشان صادر شد

وی از کشورهای افغانستان، عراق و چین به عنوان بخشی از بازارهای هدف صادرات کالا از آران و بیدگل یاد کرد و افزود: نزدیک به ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی و گلیم سال گذشته در این شهرستان تولید شده بود.

فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: ۸۳۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی ۷۴۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون به سایر کشورها صادر شده است که از جایگاه ویژه این شهرستان در اقتصاد کشور حکایت دارد.

وی با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول اضافه کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال هستند که بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.