هیچ مجوزی برای تدفین در سطح شهر کاشان دیگر‌ صادر نمی‌شود

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار شهرستان کاشانکاشان فردا فرماندار کاشان با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی، خواستار اجرای کامل قانون ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر شد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اظهار داشت: بر اساس دستور ابلاغی وزارت کشور و همچنین تفاهم‌نامه بین نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و فرمانداری کاشان، هیچ‌گونه مجوز دفن میت در سطح شهر پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانیم:
+ شاهد دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر با وجود ممنوعیت قانونی هستیم

وی افزود: حتی برای قبرهای خریداری شده، ترجیح بر این است که ۲ قبر به عنوان معوض به صاحبان آن‌ها در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان داده شود.

مرتضایی تاکید کرد: متولی کفن، دفن و غسل اموات دارالسلام گلابچی است و به منظور رعایت ضوابط بهداشتی و آسایش شهروندان، همه اموات باید در آن مجموعه دفن شوند.

در حال حاضر ۵۷ آرامستان در شهرستان کاشان وجود دارد و آرامستان دارالسلام گلابچی با مساحت ۱۶۵ هکتار بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین آرامستان کاشان است.

وی در ادامه به گستردگی فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و یادآور شد: اوقاف یکی از اداره‌هایی است که در حوزه‌های گوناگون منجمله امور بقاع متبرکه، امور دفن اموات و مسائل فرهنگی فعالیت دارد که هر کدام دارای حساسیت و گستردگی خاص خود است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.