تخریب ساختمان غیرمجاز در حریم سیلک کاشان

تخریب ساختمان غیرمجاز در حریم سیلک کاشانکاشان فردا – تخریب ساختمان غیرمجاز در حریم سیلک کاشان.

مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان از تخریب یک ساختمان غیرمجاز دیگر در حریم محوطه باستانی سیلک کاشان خبر داد. این دومین بنایی است که طی یکی دو هفته گذشته با دستور قضایی تخریب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بهمن کاظمیان مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان گفت: خانه‌باغ یاد شده در زمین کشاورزی به مساحت ۵۰۰ مترمربع ساخته و خودسرانه به ۲ قطعه تفکیک شده بود.

کاظمیان افزود: این تخریب در ادامه همکاری دستگاه‌های اجرایی کاشان در راستای حفظ زمین‌های ملی، جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ممانعت از فرصت‌های به وجود آمده برای سودجویان و دلالان انجام شد.

بیشتر بخوانیم:
+ یک خانه‌باغ در حریم تپه‌ سیلک کاشان تخریب شد

مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان هفته گذشته از صدور هفت فقره حکم تخریب خبر داد و اعلام کرده بود این احکام پس از تامین پشتیبانی انتظامی و دریافت دستور پشتیبانی از دادستان شهرستان کاشان اجرا خواهد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد از هرگونه خرید و فروش زمین‌های واقع در حریم شهر و سیلک بدون استعلام از شهرداری پرهیز کنند تا علاوه بر جلوگیری از زیان‌های بعدی، انرژی و وقت دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و میراث فرهنگی صرف خدمت‌رسانی شایسته‌تر به مردم شود.

سیلک کاشان با حدود هشت هزار سال قدمت که امروزه درون محدوده شهری قرار گرفته است، یکی از محوطه‌های باستانی مهم ایران و جهان به‌شمار می‌رود که در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.