تجمع اعتراضی بازنشستگان کارگری کاشان

تجمع اعتراضی بازنشستگان کارگری کاشانکاشان فردا – تجمع اعتراضی بازنشستگان کارگری کاشان.

جمعی از اعضای اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری کاشان در اعتراض به عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، در ساختمان سازمان تامین اجتماعی شعبه کاشان تجمع کردند.

ماشالله زهتابی، مسئول اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری در کاشان، در حاشیه این تجمع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدف از این تجمع، همزمان با تجمع اعتراض‌آمیز بازنشستگان مقابل دفتر سازمان برنامه و بودجه در تهران و مراکز استان‌ها، اعتراض به تبعیضی است که هر سال دولت میان بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان صندوق کشوری و لشگری در لایحه بودجه قائل است.

بیشتر بخوانیم:
+ ۹۰ درصد کارگران کاشانی قرارداد موقت و سفید امضا دارند

به گفته مسئول اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری، بر اساس تبصره یک از ماده ۴۱ قانون کار حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود باید افزایش یابد، اما متاسفانه این قوانین اعمال نمی‌شود و در همسان‌سازی حقوق بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری تبعیض وجود دارد.

مسئول اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری در کاشان، با تاکید بر اینکه تعیین مستمری بر اساس حداقل دستمرد سلیقه‌ای و غیرقانونی است و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باید اعمال شود گفت: یکی دیگر از اعتراضات بازنشستگان تجمع‌کننده بدلیل تفاوت امتیاز و حقوق میان کارگر بازنشسته ۳۰ سال سابقه با ۵۰ سال سن و کارگر بازنشسته با ۲۰ سال سابقه کار به‌دلیل سختی و زیان‌آور بودن کار است که در مورد بازنشسته ۲۰ سال سابقه کار فقط چهار درصد ۳۰ سال حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

زهتابی، با اشاره به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری انجام شده است، اما همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی کامل اجرا نمی‌شود.

او، اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری توسط فعالان اجتماعی صورت گرفته تا این همسان‌سازی به سرانجام برسد، اما تاکنون نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

تجمع اعتراض‌آمیز ۵۰ نفر از اعضای اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری در کاشان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به نمایندگی از ۲۷ هزار کارگر بازنشسته که جمعیت ۹۰ هزارنفری خانواده کارگری کاشان را پوشش می‌دهد امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور در ساختمان سازمان تامین اجتماعی شعبه کاشان واقع در خیابان ۲۲ بهمن این شهرستان انجام شد.

برگزارکنندگان این تجمع پس از قرائت قطعنامه پایانی تجمع سراسری کارگران بازنشسته سراسر کشور متفرق شدند.

شایان ذکر است: فراخوان این تجمع روز گذشته از طریق نشر فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به تبعیضی که بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری وجود دارد در فضای مجازی منتشر شده بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.