خشت کج شورای جدید که ممکن است به ناکجاآباد ختم شود

خشت کج شورای جدید که ممکن است به ناکجاآباد ختم شودکاشان فردا ـ ۱۷ مرداد روز چشم بینا و گوش شنوای مردم سپری شد و روزی که مزین به “خبرنگار” شده همزمان با آغاز به کار ششمین دوره پارلمان شهری شد.

اینکه فعالیت شورای شهر و روز بزرگداشت مقام خبرنگار امسال تقریبا تقارن گشته است را باید به فال نیک گرفت چراکه از یک طرف جماعتی دورهم جمع شده‌اند که مدعی برآمده از مردم هستند و از طرف دیگر مقام قشری از جامعه گرامی داشته می‌شود که نماینده مردم برای بیان مشکلات و دغدغه‌های خود به تصمیم گیرندگان است.

حال در این تقارن مبارک خبر از برگزاری دومین جلسه رسمی شورای شهر کاشان بدون اطلاع خبرنگاران به گوش می‌رسد. جلسه‌ای که طبق شواهد برای انتخاب رئیس و اعضای کمیسیون‌های داخلی شورا کاملا غیرعلنی و مخفیانه برگزار شده است.

درست برخلاف آنچه رئیس شورای شهر شب گذشته در دیدار با خبرنگاران گفته بود که: «این دوره از شورای اسلامی شهر کاشان متفاوت و درب شورای شهر به روی خبرنگاران باز خواهد بود» اما حداقل انتخاب روسای کمیسیون‌ها در جلسه دوم شورا نشان داد برخلاف اظهارات هاشمی طاهری، درب شورا همیشه هم به روی خبرنگاران باز نیست.

اینکه جلسه‌ای که در همه جای ایران با حضور خبرنگاران و افکار عمومی برگزار می‌شود، ولی در کاشان در غیاب آنها، یک روی سکه است و روی دیگر سکه به این گونه است که اگر جلسه غیرعلنی بوده پس چرا نتایج و مصوبات آن از طریق رسانه‌های شورای شهر کاشان به اطلاع عموم رسیده است!

کنار گذاشتن خبرنگاران -که به نوعی نمایندگان افکار عمومی هستند- از یک جلسه معمولی و روتین شورای شهر اسلامی کاشان را می‌توان به جرات فقط در کاشان دید که باید منتظر ماند تا ببینیم رئیس و دیگر اعضای شورای ششم چه پاسخ و یا به اصطلاح دیگر بهانه‌ای برای آن می‌آورند.

مطمئنا اعضای محترم شورای شهر کاشان در دنیایی زندگی می‌کنند که همه ما در آن سیر می‌کنیم پس حتما می‌دانند کنارگذاشتن مردم و افکار عمومی و نمایندگان آنها از جلساتی که باید علنی برگزار شود بر خلاف نص صریح قانون جمهوری اسلامی ایران است.

به هر حال این آمادگی از طرف رسانه‌ها و جراید منطقه کاشان وجود دارد که در صورت تعامل اعضای محترم شورای شهر به منظور پوشش اخبار و رویدادهای این نهاد مردمی، خبرنگاران اقدام به فعالیت کنند ولی اگر قرار است که اخبار و رویدادهای شورای شهر دیکته‌وار برای خبرنگاران ارسال شود؛ این در تضاد با جایگاه و منزلت آنها است و اگر قرار است رسانه‌ها و خبرنگاران بر خلاف قانون از جلسات شورا کنار گذاشته شوند این راهی که آقایان می‌روند به ناکجاآباد است.

جواد تقی‌زاده ونی – اهل کاشانم

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:       https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.