اعضای شورا حذف ارتباط با رسانه و خبر را تایید نمی‌کنند

 اعضای شورا حذف ارتباط با رسانه و خبر را تایید نمی‌کنندکاشان فردا – رئیس اصولگرای شورای شهر کاشان یک‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه با رفتار و ادبیاتی توهین‌آمیز، یک خبرنگار زن را از صحن علنی این شورا اخراج کرد.

حسین باغشیخی عضو شورای شهر کاشان در پاسخ به خبرنگار کاشان فردا که در این رابطه از او پرسید چرا در برابر رفتار علی هاشمی طاهری با یک خبرنگار واکنش نشان ندادید؟ گفت: اگر جلسه را ترک می‌کردم یا فریاد می‌کشیدم کمکی به این جریان نمی‌کرد و این موضوع شکاف بین حوزه مدیریت شهری و حوزه خبر را بیشتر و بیشتر می‌کند. بارها به دوستان گفته‌ام که باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقاء داده و آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: البته در این جریان هرکدام نقاط ضعف کارکردی دارند که باید همه را مورد توجه قرار داد. این اقدام علی هاشمی در اخراج خبرنگار نیاز به تجزیه و تحلیل دارد، شورا و اعضای آن حذف ارتباط با حوزه رسانه و خبر را تایید نمی‌کنند. برخورد قهری را هم تایید نمی‌کنند. از منظر من باید مقداری تامل به خرج داد و حاشیه‌های مقدم بر متن را ریشه‌یابی کرد. نمی‌خواهم صورت مسئله را پاک کنم. تعارض امروز از بدنه شورا ایجاد نشد بلکه یک تعارض با پیشینه است.

باغشیخی گفت: خبرنگار حقوقی دارد و جایگاه قانونی خبرنگار هم باید لحاظ شود. باید برخی از مسائل هم دیده شود؛ مثلا اینکه خبرنگار منتصب به کدام پایگاه است؟ مستقل است یا وابسته است؟ یعنی خبرنگار باید پشتوانه سازمانی و نهادی خود را مشخص کند. ما موظف هستیم خبرنگارانی که دارای جایگاه رسمی و تاییدشده هستند و دارای ظرفیت‌های قانونی هستند را بپذیریم.

بیشتر بخوانیم:
+ چه بگویم؟ رئیس شورا گرداننده جلسه است

این عضو شورای شهر کاشان افزود: بعد از جلسه رسمی شورا ۴۵ دقیقه راجع به این موضوع صحبت کردیم و دیدگاه‌های خود را گفتیم. اما هنوز نمی‌توانیم به این نتیجه برسیم که مقصر کدام طرف هستند. من مطمئنا چنین رفتارهایی را بنده در شورا تایید نمی‌کنم، چه در دوره قبلی و چه در دوره فعلی.

باغشیخی گفت: رسانه امروز بازوی مدیریت شهری است. اما درباره استاندارهای خبرنگاری اختلاف قرائت داریم. خبرنگاران یک چیزی را می گویند، ارشاد یک چیزی را می گوید و مدیریت شهری هم یک چیزی را می‌گوید. این قرائت‌های متفاوت کار را سخت کرده است. یکبار برای همیشه باید بنشینیم و همه اینها محور قرار بگیرد و یک استاندارد درست بین رسانه‌ها و نهادهای حاکمیتی ایجاد کنیم.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.