پایگاه‌های اینترنتی اغلب سازمان‌های رسمی کاشان به‌روز نیست

به استثنا پایگاه اینترنتی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، اغلب سایت‌ها، پایگاه‌های اینترنتی و پورتال‌های خبری اداره‌ها و سازمان‌های سیاسی و اجرایی کاشان به روز نیست.

اگر چه با وجود شبکه‌های اجتماعی اخبار و اطلاعیه‌های این نهادها و سازمان‌ها در کسری از دقیقه روی فضای سایبر به اطلاع شهروندان می‌رسد، اما فلسفه پایگاه‌های اینترنتی، پورتال‌‌های خبری و وب‌سایت‌ها تعریفی به مراتب گسترده‌تر از یک اطلاع‌رسانی معمولی دارد و این پایگاه‌ها علاوه بر آن‌که بینادی‌ترین زیرساخت دولت الکترونیک را تشکیل می‌دهند، منبع و محل رجوع روزها و ماه‌ها و سال‌های دیگر برای اخبار و اطلاعات این اداره‌ها برای تحقیقات و در حقیقت نقشه راه آینده شهر باید باشند.

به عنوان مثال آخرین و جدیدترین خبر بروزرسانی شده در سایت شورای شهر کاشان، پیام تسلیت رئیس شورا به‌مناسبت زلزله در کرمانشاه است که دستکم نیم سال از آن اتفاق و واقعه گذشته و در این مدت هزاران اتفاق در شورای شهر کاشان افتاده که در سایت این نهاد اجتماعی بارگزاری و بروزرسانی نشده است.

فقدان چنین بروزرسانی‌هایی در آینده به‌شدت کار بررسی‌های آماری و آرشیوی را در شهر با مشکل مواجه خواهد کرد.

باعث تاسف بسیار است، در حالی که «بایگانی» بیش از چند قرن است که در دنیا به یک مهارت و تخصص با وسواس و دقت زیاد تبدیل شده، ما در شهرمان از گذشته یک بایگانی کاغذی درست هم نداریم.

اما می‌توان با سروسامان دادن به بایگانی دقیق و به‌روز پایگاه‌های اینترنتی از همین الان دستکم جلوی زیان‌های آینده را گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.