۲۶ شهریورماه زادروز علی ضیاء تهیه‌کننده برنامه و مجری کاشانی

کاشان فردا ــ «سیدعلی ضیاء» ۲۶ شهریورماه ۱۳۶۴ در کاشان به‌دنیا آمد. تحصیلات ابتدای و راهنمای را در مدرسه «شهدای مکه»، و دبیرستان را در دبیرستان شکریز (علامه حلی) و غدیر کاشان به پایان برد و سپس از دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در رشته مکانیک طراحی جامدات دانش‌آموخته شد.

وی سال ۱۳۸۴ و در ۱۹ سالگی به‌طور اتفاقی وارد رادیو شد و کار خود را در رادیو جوان با برنامه طنز «پسری از کاشانه» آغاز کرد. برنامه او به عنوان بخش برتر انتخاب شد و پس از ۵ سال گویندگی در رادیو، وارد تلویزیون شد و اجرای برنامه «گزینه جوان» را بر عهده گرفت. البته همزمان با این برنامه، برنامه «خط و ربط» را هم در رادیو اجرا می‌کرد.

علی ضیا علاوه بر گویندگی، صاحب رتبه نخست استانی و رتبه دوم کشوری جشنواره خوارزمی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان و عضو انجمن مخترعین کشور و علاوه بر آن دارای گواهی‌نامه پذیرش علمی اختراع از سوی هیئت علمی و معاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان نیز هست.

این مجری و تهیه‌کننده جوان تاکنون در تلوزیون اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله گزینه جوان، «ماه عسل»، «ویتامین۳»، «فرمول یک» را بر عهده داشته و یک در نظرسنجی برنامه «سه ستاره» به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شده‌است.

علی ضیاء تجربه بازی‌گری هم دارد و به‌عنوان بازی‌گر مهمان در سریال «دفترخانه شماره۱۳» و در فیلم چند اپیزودی «رابطه» نیز در چند سکانس نقش آفرینی کرده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.