رسانه‌های محلی کاشان از کنار سیاست‌بازان به‌سختی گذشته‌اند!

کاشان فردا ـ قبل از پرداختن به اصل موضوع باید یادآوری کرد که این سخنرانی مانند حضور و سخنرانی «شجاعی» معاون استاندار همانند علائم راهنمایی کنار جاده‌ها، نوعی آدرس‌دهی برای اهل‌فن بود که بدانند فرمانداری کاشان در شرف تغییراتی است، آن‌هم با همراهی تمام و کمال شخصی از مسئولان که آن‌گونه که معاون استاندار را در طول آن روز مشایعت کرد وزیر و استاندار را همراهی نمی‌کرد و نمی‌کند!

این سخنان نیز که این روزها شنیده می‌شود، پیش‌درآمد تغییراتی در شهرداری است که پیش از نوشدن سال، خبر از نوشدنی دیگر در کاشان را می‌دهد!؟ این سخنان‌ همچنین مویّد تغییراتی در نظر شورایی که در قسم دادن و امضا گرفتن از نامزدهای انتخاباتی ید طولایی دارند نیز بود و این یعنی نوشدنی دیگر در انتخابات آتی مجلس! این سخن بگذار تا روز دگر… .

به کزارش کاشان نیوز شنبه عضو چندین دوره شورای شهر کاشان در خطابه‌ای مطالبی را بیان کرد که محتوای آن جای تأمل بسیار دارد.

«علی هاشمی طاهری» که در چندین دوره شورای شهر کاشان در مناصب مهم قرار داشته است سخن از دردهایی کهنه و عمیق به میان آورده است و ـ دست بر قضا بعد از غیرقانونی خواندن کاشان نیوز- این‌بار ار دردی مشترک سخن گفته است!

در پاسخ به این سخنان که نوک پیکان حمله به‌سوی رسانه‌ها و نخبگان نشانه گرفته شده، باید گفت؛ در این‌که در این دوره نیز همانند دوره صدارت شما و دوستان‌ِتان پاسخ‌گویی وجود ندارد شکی نیست. امروز شهردار کاشان منتخب طیفی خاص است و دوره قبل منتخب طیفی از دوستان شما بود. آن روز کسی به سؤالات رسانه پاسخ نمی‌داد و امروز هم کسی پاسخ نمی‌دهد!؟

شهرداران دو دوره و حتی نماینده فعلی کاشان اعتقادی به گفت‌وگو و تعامل با رسانه نداشته و ندارند، ایشان سرگرم حل‌وفصل مشکلاتی شده‌اند که گمان برده و می‌برند که تنها مشکلات شهر آن چیزی است که آن‌ها می‌فهمند، در حالی‌که سیل مشکلات همچون سیل بهار گذشته در چند قدمی آن‌ها و شماست!

شما مدت‌هاست که سیل‌زده‌اید! رسانه‌ها و نخبگان کاشان به‌سختی از کنار سیاست‌بازی‌های مدیران در همه دوره‌ها گذشته‌اند و اگر امروز از کنار رخ‌دادهای کاشان به‌راحتی می‌گذرند، برای این است که شما فقط برای روزهای انتخابات آن‌ها را خواسته‌اید و پس‌ از آن خبرنگار دست‌آموز دوست می‌داشتید و نه نشریه مستقل. اگر موافق نیستید گزارشی از اوضاع رسانه‌های فعال و شرایط خبرنگاران، اعضای تحریریه (اگر داشته باشند) و درآمد و هزینه آن‌ها تهیه و مطالعه کنید تا بدانید از چه اوضاع اسف‌باری توقع توجه و خبررسانی دارید!؟

شما توقع دارید نخبگان و اصحاب رسانه نحوه مدیریت دوره‌های قبل را فراموش کنند و به حال بپردازند؟ اما اصحاب رسانه پلتیک‌های نخ‌نما را خیلی وقت است شناخته‌اند، از هر دو سوی میدان! از تماس تلفنی مستقیم با مدیر یک سازمان در میانه نشست خبری برای تحریف افکار تا آدرس‌های غلطی که شما می‌دهید!

رئیس شورای شهر که به شما نهیب می‌زند دردآور است نه؟ ما سال‌هاست نهیب شما و دوستان و حتی رقیبان‌ِتان را تحمل کرده‌ایم! اما فراموش نکنید که اهل رسانه، نخبگان و شهروندان شما را از رقیبان‌ِتان جدا نمی‌دانند، هر دو طرف نقش مکمل برای یک‌دیگر دارید!

از سالی پر از افت و رکود قابل‌توجه پروژه‌های شهرداری گفتید، لابد منظور شما اوضاع مدیریت فرودگاهی تعطیل با مدیری که به‌ واسطه رابطه فامیلی با مدرک غیر مرتبط بر آن‌جا ریاست می‌کند و دوره‌های فنی خارج از کشور را (به‌جای کارشناسنان مربوطه) شخصاً شرکت می‌کند، با هزینه‌ای که ماهیانه از جیب شهروندان خرج می‌شود نیست؟!!!! و شاید این روزها ترافیک سنگین خیابان‌های کاشان و خلوت شاعرانه پل ولایت را مقایسه کرده‌اید تا آثار هنرمندی شهردار محبوب خود را در معضل ترافیک ببینید و بفهمید چرا نخبگان و رسانه از کنار رویدادهایی که شما دوست دارید به‌راحتی می‌گذرند!

گفته‌اید ۲ میلیارد تومان در مقابل بودجه ۵۰۰ میلیاردی چیزی نیست!! نفس‌ِتان از جای گرم بر می‌آید! چه‌طور وقتی از تعطیلی کارخانه‌ها و درد مردم سخن می‌گویید، در جلساتی دیگر ۲ میلیارد را چیزی حساب نمی‌کنید؟!

از شما که از نخبگان و رسانه‌ها که از کنار بسیاری از رخ‌دادهای کاشان به‌راحتی می‌گذرند گله کردید! باید پرسید کدام نخبه را شما در طول دوره‌های طولانی و متعدد عضویت در شورا به‌عنوان مشاور انتخاب کردید؟ چند خبرنگار از پاسخ‌گویی و برخورد شما رضایت دارند؟ (البته به‌جز تیمی که از سمنان دارد تجهیز و هدایت می‌شود و مسئول و اعضای آن‌هم مشخص‌شده و کارشان را با اختلاف‌افکنی بین خبرنگاران کاشانی شروع کرده‌اند که مشخصاً تعداد زیادی هم نیستند!)…
ادامه دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.