دانشجویان رشته‌هایی را انتخاب کنند که مورد نیاز جامعه باشد

مسن‌ترین دانشجوی دانشگاه کاشانکاشان فردا ـ «حسین منِشی» متولد 1326 (71 ساله) از استهبان فارس و ساکن شیراز مسن‌ترین دانشجویی که در سال جدید در دوره کارشناسی‌ارشد مدیریت و کنترل بیابان دانشگاه کاشان پذیرفته شده و در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده‌است.

منِشی» طی گفت‌وگویی با سایت دانشگاه کاشان، هدف از ادامه تحصیل در این سن را کمک به جامعه برای رفع مشکلات اعلام کرد و افزود: هیچ‌زمان برای تحصیل و فراگیری علم دیر نیست و امروز در جامعه مشکلات و آسیب‌های زیادی وجود دارد که با راه‌کارهای علمی می‌توان بر همه آن‌ها فائق آمد.

وی از دانشجویان خواست تا در انتخاب رشته دقت کنند و رشته‌هایی را انتخاب کنند که برای جامعه مفید باشد و بتواند مشکلات و نیازهای جامعه را برطرف نماید.

وی که در سال 1350 دوره کارشناسی خود را در رشته دامپروری مهندسی کشاورزی از دانشگاه شهید چمران اهواز گرفته و پس از آن به عنوان کارشناس خدمات فنی سازمان تعاون روستایی استان فارس مشغول بکار بوده است، دلیل انتخاب رشته بیابان‌زدایی را علاقه‌مندی خود به طبیعت و حفظ محیط زیست و جنگل‌ها بیان کرد و گفت: امروزه جنگل‌های زیادی به‌دلیل فرسایش خاک از بین می‌رود و حفاظت و استفاده صحیح از جنگل‌ها به عنوان سرمایه ملی هر کشور، وظیفه ماست.

منشی که پس از فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی، برای نخستین بار در دوره کارشناسی‌ارشد شرکت، و در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شده است به دانشجویان توصیه کرد خواستن توانستن است و تلاش و پشتکار در هر کاری رمز موفقیت است.

این دانشجوی کارشناسی‌ارشد دانشگاه کاشان، مشوق اصلی خود برای ادامه تحصیل را دوستان و همکلاس‌های قدیمی عنوان کرد و افزود: دانشجویان می‌توانند با انتخاب دوستانی خوب و صالح در دانشگاه، فضای مناسبی برای ادامه تحصیل ایجاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.