فرهنگ مهم‌ترین شاخصه توسعه‌یافتگی است

دیدار شهردار با رئیس دانشگاه آزاد کاشانکاشان فردا ــ شهردار کاشان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ را یکی از مهم ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کاشان،‌ شهردار کاشان در دیدار با بیان این‌که اساس معرفی جامعه انسانی توجه به توسعه‌یافتگی، مبانی و مفاهیم آن است، افزود: عموم مردم می‌دانند که توسعه بر بستر فرهنگ نهاده می‌شود و برای شناخت جامعه توسعه‌یافته باید دانست چه‌قدر آن جامعه از لحاظ فرهنگ عمومی بالاست.

«سعید ابریشمی‌راد» مهم‌ترین دغدغه امروز کاشان را نبود تعاملات اجتماعی خواند و گفت: فرهنگ مسئله‌ای ریشه‌دار است و بر تمامی رفتارهای ما تاثیر می‌گذارد، بایسته است که تمام مردم بدانند که کاشان کجاست و نیاکان ما برای آبادانی این خطه چه فعالیت‌هایی کرده‌اند.

وی افزود: در مناطقی از دنیا که از لحاظ اقلیم مشابه کاشان است مردم فقط به زنده‌ماندن فکر می‌کردند در حالی که شهروندان این شهر علم تولید کردند، معماری کردند، ده‌ها کیلومتر قنات حفر کردند، آثار بی‌نظیر خلق کردند، نگاه و افق دیدی بالا داشتند، بدون این‌که مقر حکومتی باشد این همه فعالیت مردمی در آن صورت گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.