دانش‌آموزان مهم‌ترين ثروت و سرمايه كشور هستند

کاشان فردا ـ نماينده ولي‌فقيه در كاشان دانش‌آموزان را مهمترين ثروت و سرمايه كشور دانست و از خانواده‌ها، معلمان، آموزگاران، مربيان و اساتيد خواست مراقب دانش‌آموزان باشند كه سعادت خانواده و جامعه در گرو داشتن فرزنداني سالم، صالح و عالم است.

به گزارش پورتال خبري كاشان «عبدالنبی نمازی» در خطبه‌های نمازجمعه كاشان در مصلی بقيه‌الله‌الاعظم اين شهرستان، با اشاره به فرا رسيدن 22 مهرماه روز جهاني استاندارد ابراز کرد: استاندارد يك سلسله قوانين و قوائد و مقررات مبتني بر علوم و فنون براي توليد و صنعت و هر آن‌چه بشر به آن نياز دارد بوده و اگر قوائد استاندارد در همه امور و بخش‌ها رعايت شود، صنعت ايران مي‌تواند در بازارهای بين‌المللي درخشيده و حرف براي گفتن داشته باشد.

وي افزود: توجه بر اصول نظام مهندسي در مهار روان‌آب‌ها و سيلاب‌ها و هدايت آن به مخازن ذخيره آب مي‌تواند ضمن جلوگيري از خسارت‌های مادی و جاني در مواقع بي‌آبي و بحران آب هم تعدیل‌کننده کم‌آبی باشد.

نماينده ولي‌فقيه در كاشان با اشاره به 23 مهر روز جهاني عصاي سفيد و تقدير و تجليل از سازمان‌ها و گروه‌های متعهدی كه در جهت فراهم‌كردن نيازهاي روشندلان تلاش مي‌كنند، گفت: بسياری از از روشندلان دارای همت و اراده قوی در خلق آثار هنری هستند.

دادستان اسبق کل کشور در ادامه به والدين توصيه كرد تا با مودت و مهرباني با فرزندان رفتار كنند، چرا كه فرزندان امانت‌های الهي در اختيار ما هستند كه بايد از هرگونه تندخويي و خشونت و تحقير و توهين به آن‌ها پرهيزكرد . بايد محيط خانواده برای فرزندان امن و آرام باشد و از هرگونه تنش و درگيری و اختلاف در محيط خانواده به‌شدت پرهيز كنند تا فرزندان از محيط خانه و خانواده فراری نشوند و گرفتار افراد ناب و مفاسد اجتماعي نشوند.

وی  با بیان این‌که معلم باید برای دانش‌آموز جاذبه داشته باشد،  از دبيران و آموزگاران و اساتيد خواست تا با دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان متواضعانه برخورد كنند چرا كه معلم و دبيری موفق است كه كلام او برای دانش آموز نافذ باشد تا مشوق دانش‌آموزان در درس و جديت در فراگيري علم باشد.

نماينده ولي‌فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به اظهارات يكي از مقامات تركيه مبني بر اين‌كه دستور كشتن «خاشقچي» روزنامه‌نگار عربستاني از بالاترين مقامات پادشاهي عربستان صادر شده است، گفت: نحوه كشتن خاشقچي روزنامه‌نگار عربستاني به‌شدت تأسف‌آور بوده است.

نمازی گفت: عربستان سعودي و نيروهاي ائتلاف 13 مرتبه غرب و شمال يمن را هدف بمباران هواپيماهاي خود قرار دادند، اما هنوز آمار شهدا و زخمي هاي حملات عربستان به يمن اعلام نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.