مداحان در نقل ماجرای کربلا اصل آن‌را خدشه دار نکنند

حسن دهشیری امام‌ جمعه اردستانکاشان فردا ـ امام جمعه اردستان گفت: مداحان در مجالس عزاداری نکاتی را ذکر کنند که همه مصیبت را زیر سؤال نبرد، گاهی مواردی در نقل ماجرای کربلا ذکر می‌شود که اصل آن را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش ایسنا، «حسن دهشیری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز اردستان در مسجد جامع اظهار کرد: ماه صفر یکی از ماه‌های غم‌انگیز هجری قمری است که اهل بیت پیامبر (ص) رنج و مصیبت‌های زیادی را دیدند. اسیری و شهادت آل‌الله از مهم‌ترین مناسبت‌های این ماه است.

وی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: شهادت امام مجتبی (ع) بنا به گفته بزرگان و مراجع در هفتم ماه صفر اتفاق افتاده است که قرار است در تقویم کشور هم ثبت شود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری در ماه صفر همچنان ادامه دارد و مداحان در مجالس نکاتی را ذکر نکنند که همه مصیبت را زیر سؤال ببرد. دقت کنید در نقل ماجرای کربلا اصل آن خدشه‌دار نشود.

وی با اشاره به هفته تربیت‌بدنی افزود: جوانان نباید فراموش شوند. در گذشته ورزش‌کاران شهرستان اردستان در استان و کشور مطرح بودند و مدتی است شعله این موفقیت‌ها کمتر شده است.

امام جمعه اردستان با اشاره به یک سری اقدامات بی‌ارزش مانند هزینه بنر و … در مراسم‌های فاتحه گفت: این‌که هزینه‌های آن‌چنانی برای این‌گونه مراسم‌ها می‌شود هیچ‌گونه ارزشی ندارد. امیدواریم شورای شهر به این موضوع ورود پیدا کند و آگاهی مردم را بیشتر کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.