مردم باید بدانند چه کسی دروغ می‌گوید

سیدمحمد مسعودی علویکاشان فردا ـ «سیدمحمد مسعودی‌علوی» فعال رسانه‌ای با انتشار نامه‌ای خطاب به سرپرست فرمانداری کاشان، خواستار پیگری ادعا‌های «علی هاشمی طاهری» و پاسخ‌های شهرداری کاشان به آن ادعا‌ها از طرف فرمانداری شد.

متن نامه این فعال رسانه‌ای به این شرح‌است:
جناب آقای علی‌اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار محترم کاشان
سلام علیکم
بخش‌هایی از سخنان شما در نشست صمیمی اخیر با خبرنگاران کاشان را در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کردم. نگاه شما به جامعه خبری و اهالی رسانه و خبرنگاران ستودنی و قابل تحسین است.

شما در بخشی از سخنان‌تان خطاب به خبرنگاران عزیز و زحمت‌کش گفتید: با شجاعت، صداقت و بی‌پرده صحبت کنید. و در بخش دیگری از خبرنگاران درخواست کردید که بدون توجه به جناح‌بندی‌های سیاسی عمل کنند و … .

فرماندار محترم کاشان! بدون تردید، زدوبندهای سیاسی، سیاسی‌کاری‌ها وجناح‌بازی‌های بیهوده به آفتی فراگیر در سرتاسر کشور تبدیل شده است، و کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست. این واقعیتی غیرقابل انکار است و اگر بخواهیم آن‌را نادیده بگیریم، در واقع خودمان را گول زده‌ایم.

همین چند روز پیش بود که شما در 63‌امین جلسه رسمی شورای شهر کاشان که با حضور همه اعضای محترم شورا و شهردار محترم و معاونان وی برگزار شد، شرکت داشتید و از نزدیک شاهد برخی از مسایل و بگومگوهای عجیب بودید.

در کانال خبری شورای شهر چنین آمده است: «علی هاشمی طاهری، عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز در ادامه مباحث و درخواست‌های خود، خطاب به فرماندار با طرح مباحث حقوق معوقه پرسنل شهرداری، مشکلات شهری و شهرداری گفت: پرداخت حقوق پرسنل شهرداری به‌ویژه اتوبوس‌رانی که 140 روز است فقط یک میلیون تومان حقوق گرفتند.»

این صحبت‌های آقای هاشمی طاهری، عضو محترم شورای شهر در زمانی بود که شخص شما و آقای شهردار و حتی مدیرعامل اتوبوس‌رانی در جلسه حضور داشتید. آقای شهردار و مدیرعامل اتوبوس‌رانی صحبت‌های فوق‌الذکر آقای هاشمی را رد و اعلام کردند ادعاهای آقای هاشمی طاهری نادرست و کذب است و مستند و مستدل آن‌را تکذیب کردند.

متاسفانه بسیاری از اهالی رسانه و همکاران خبرنگار، به‌راحتی و بدون هیچ توجهی از کنار این موضوع گذشتند، حال آن‌که یکی از عوامل اصلی اتهام‌زنی‌هایی که در بطن جامعه، به‌خصوص فعالان مجازی علیه یک‌دیگر و علیه مدیران و مسئولان شهری رواج پیدا می‌کند، ناشی از همین اتهام‌زنی‌ها در سطح مسئولان است.

بنابراین از شما درخواست می‌کنم این موضوع را پیگیری کنید و پاسخ‌گوی افکار عمومی کاشان به‌خصوص نخبگان و اهالی رسانه باشید که در بگومگویی که بین آقای هاشمی طاهری از یک سو، و آقای شهردار و مدیرعامل اتوبوس‌رانی از سوی دیگر رخ داد، و احتمالا اتهاماتی رد و بدل شد چه کسی راست می‌گوید و چه کسی راست نمی‌گوید.

اگر آقای هاشمی طاهری راست می‌گوید که شهردار و مدیرعامل اتوبوس‌رانی مجاب به پاسخ‌گویی هستند و اگر آقای هاشمی طاهری راست نمی‌گوید با توجه به گفته‌ها و اظهارات‌شان در حضور شما، باید از سمت‌شان استعفا کنند زیرا ایشان سه بار تاکید کردند که اگر آقای شهردار و مدیرعامل اتوبوس‌رانی گفته‌های خود را ثابت کنند استعفا می‌کنند.

آقای فرماندار! این گوی و این میدان
امیدوارم با توجه به آن‌چه که در نشست صمیمی با اهالی رسانه و خبرنگاران عزیز گفتین با شجاعت و صداقت و بی‌پرده این موضوع را پیگیری و برای افکار عمومی واقعیت را تشریح کنید تا مردم بدانند چه کسی راست می‌گوید و چه کسی راست نمی‌گوید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.