زمان گرفتن عکس‌ها کارخانه به دلیل اشکال فنی متوقف بوده

کاشان فردا ـ روابط عمومی شرکت سیمان کویر کاشان در جوابیه‌ای خطاب به پایگاه خبری کاشان نیوز، به مطلب «فاجعه‌ زیست‌محیطی در همسایگی اداره حفاظت از محیط زیست کاشان» جواب داد.

متن توضیحات کاشان نیوز و جوابیه شرکت سیمان در ادامه از نظرتان می‌گذرد:
کاشان نیوز: پس از انتشار مطلبی تحت عنوان «فاجعه‌ زیست‌محیطی در همسایگی اداره حفاظت از محیط زیست کاشان» مدیرعامل شرکت سیمان کویر کاشان پی از ۸ روز جوابیه‌ای خطاب به سردبیر کاشان نیوز ارسال داشته است.

قبل از انتشار آن بیان چند نکته ضروری می‌نماید:
۱- تا کنون اداره حفاظت از محیط زیست کاشان که وظیفه پایش و بازدید از شرکت‌های صنعتی و کارخانجات را بعهده دارد در این خصوص اظهارنظری نکرده است، زیرا ممکن نیست ابعاد گسترده این اتفاق از دید این اداره پنهان مانده باشد!

۲- منظور از محیط زیست در مطلب نوشته‌شده فضای سبز اطراف کارخانه نیست که به گفته ایشان ۱۸ هکتار انواع پوشش گیاهی توسط این شرکت ایجاد شده است، بلکه هر مرتعی در زیست بوم خود پوشش گیاهی مناسب ارتفاع و آب و هوای محلی را دارد که در جوابیه با توسعه و کاشت درختان خلط گردیده است و این در حالی است که توسعه فضای سبز نیز در اراضی که تحت عنوان مراتع و نه صحاری دسته‌بنده شده‌اند باعث نابودی این مراتع می‌گردد.

۳- در مطلب کاشان نیوز کلمه «آسفالت» به اشتباه درج شده است و ارتباطی با شرکت سیمان کویر ندارد.

متن جوابیه روابط عمومی شرکت سیمان کویر:جوابیه شرکت سیمان کویر کاشان به کاشان نیوز
شرکت سیمان کویر کاشان، نه به جهت پاسخگویی به ادعای نگارنده متن مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۱نشریه کاشان نیوز، بلکه در مقام یک شخصیت حقوقی، بر خود وظیفه می‌داند در راستای رسالت اجتماعی خود توضیحاتی را جهت آگاه‌سازی مردم ارجمند منطقه که نگارش فوق موجبات بهت و تشویش را فراهم ساخته است، بطور اختصار ارائه نماید.

نگارنده در متن خود اشاره به کارخانه آسفالت سیمان کویر کاشان نموده‌است، که هیچ‌گونه وجود خارجی نداشته و ندارد، و از این محل می‌توان به بی‌اطلاعی نگارنده و بی‌ادله‌بودن متن نگارش پی برد.
نگارنده متن مورخ ۱۳۹۷/.۷/۲۱ نشریه کاشان نیوز، بلکه در مقام یک شخصیت حقوقی بر خود وظیفه می‌داند در راستای رسالت اجتماعی خود توضیحاتی را جهت آگاه‌سازی مردم ارجمند منطقه که نگارش فوق موجبات بهت و تشویش را فراهم ساخته است، بطور اختصار ارائه نماید.

ـ نگارنده در متن خود اشاره به کارخانه آسفالت سیمان کویر کاشان نموده است که هیچ‌گونه وجود خارجی نداشته و ندارد و از این محل می‌توان به بی‌اطلاعی نگارنده و بی‌ادله بودن متن نگارش شده پی برد.

ـ نگارنده در ابتداری نگارش خود طرح سئوال در خصوص صحت یا عدم صحت شایعات منتسب به سیمان کویر کاشان را مبنی بر خاموش کردن فیلترهای کارخانه در شب را می‌نماید. اما در ادامه مطلب بر اساس این شایعات، شرکت سیمان کویر کاشان را به ناحق متهم به این عمل می‌نماید که بلحاظ قانونی جای تامل دارد!؟

ـ در ادامه شایان ذکر است شرکت سیمان کویر کاشان همواره بعنوان یک شخصیت حقوقی و دوستدار محیط زیست، رعایت اصول و الزامات زیست محیطی را در دستور کار خود داشته و خواهد داشت که ار این بابت سالانه هزینه‌های قابل‌توجهی را جهت نگهداری تجهیزات فیلتراسیون و حفظ و نگهداری نمودهای زیست محیطی سالم، از جمله فضای سبز کارخانه می‌نماید که این نیز ناقض ادعای نگارنده مبنی بر تخریب محیط زیست و مراتع می‌باشد.

– با کمی دقت در تصاویر منتشرشده توسط نگارنده متن، وجود فضای سبزی چشمگیر و با طراوت و با مساحتی بالغ بر ۱۸ هکتار با تنوع انواع پوشش گیاهی بومی و غیربومی شامل درختان کاج، زینون،‌ پسته، بادام و حتی گل محمدی و … که سالانه نیز در حال توسعه آن می‌باشیم، خود گواهی، عادلانه و دلیلی خداپسندانه بر رد ادعای بی‌اساس نگارنده مبنی بر تخریب مجیط ریست و مراتع منطقه توسط سیمان کویر کاشان می‌باشد که اگر این‌گونه بود می‌بایست قبل از هر چیزی فضای سبز کارخانه بجای توسعه مستمر از بین می‌رفت.
‌- در خصوص ادعای خاموس نمودن فیلترهای کارخانه به استحضار مردم گرامی منطقه می‌رساند مطابق طراحی تمام کارخانجات سیمان با توقف فیلتر کارخانه در کمتر از چند ثانبه خط تولید بطور خودکار و اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی متوقف می‌شود و طرح این ادعا از جانب نگارنده صرفا به بی‌اطلاع‌بودن ایشان از فرایند تولید کارخانجات سیمان و استناد به شایعات بی‌اساس می‌باسد.

– البته لازم به توضیح است تصویر منتشر شده در نشریه موره ۲۱ مهرماه ۱۳۹۷ کاشان نیوز مربوط به زمانی می‌باشد که کارخانه بدلیل اشکال فنی متوقف بوده که در این مواقع غیرعادی بودن شرایط فیلتراسیون برای مدتی گذرا و طبیعی و اجتناب ناپدیر است که گاها در طول سال ممکن است برا هر کارخانه سیمانی اتفاق بیافتد که این برخلاف ادعای نگارنده به معنی کارکرد کارخانه در شب با فیلتراسیون خاموش می‌باشد.
ـ در خااتمه ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی مردم گرامی منطقه، جا دارد از اداره محیط زیست کاشان که همواره با رهنمودهای سازنده و جدیت در رعایت الزامات زیست مجیطی موجبات تراغیب و استمرار در بهبود مستمر و روبه جلو در حوزه زیست محیطی را برای شرکت سیمان کویر کاشان بوجود آورده‌اند، تشکر نموده و به استحضار می‌رساند شرکت سیمان کویر کاشان با بیش از ۱۷۰ نفر پرسنل به طور مستقیم و ایجاد بالغ بر ۱۰۰۰ شغل بطور غیرمستقیم بعنوان صنعتی اشتغال‌زاده و کارآفرین در منطقه همجوار خود را ملزم به رعایت رسالت اجتماعی و زیست محیطی دانسته و بهبود مستمر را در خوزه‌ّای مختلف در دستور کار خود دارد.

در ذیل بر خی از موفقیت‌‌های کسی شده توسط شرکت سیمان کویر کاشان طی سه سال گذشته که نشان از اهیمت اعتقاد و احترام نهادن به الزامات صنعتی، بهداشتی و زیست محیطی توسط این شرکت می‌باشد، به اختصار ارائه می‌گردد.
ـواحد نمودنه صنعتی استان اصفهان سال ‍۳۹۳
-وادحد نمونه صنعتی اصفهان سال ۱۳۹۶
-واحد نمونه صنعتی استان اصفهان در مدیریت مصرف انرژی – سال ۱۳۹۶
واحد نمونه در رعایت استاندارد‌ها و شاخص‌های ایمنی و بهداشت ححرفه‌ای شهرستان کاشان ـ اردیبهشت ۱۳۹۷
ـکارفرمای نمونه در حمایت از کالای ایرانی شهرستان کاشان اردیبهشت ۱۳۹۷

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.