حذف دفترچه‌های بیمه سلامت با آغاز بکار سامانه الکترونیک

دکتر مسلم آشوری مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهانکاشان فردا ـ دکتر مسلم آشوری، مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان، از حذف دفترچه‌های بیمه سلامت و جایگزینی سامانه الترونیکی به‌جای آن خبر داد.

به گزارش صداوسیما؛ آشوری با بیان این‌که راه‌اندازی سامانه طرح تبادل الکترونیک در منطقه شمال استان اصفهان به صورت پایلوت آغاز‌شده‌است گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ارائه این دفترچه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد همچون آزمایش‌گاه، مطب پزشکان و مراکز رادیولوژی حذف می‌شود و با ثبت کدملی بیمار در سامانه، روند اقدامات درمانی صورت می‌پذیرد.

وی با بیان این‌که در ۶ ماه نخست امسال 450 هزار مورد اسناد بستری و سرپایی به این سرپرستی ارسال شده‌است گفت: در همین مدت 250 میلیارد ریال از سوی سازمان بیمه سلامت برای افراد بیمه تحت‌پوشش در منطقه شمال اصفهان شامل کاشان، آران و بیدگل, نطنز و بادرود پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به این‌که حدود 80 درصد از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی و روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر به صورت رایگان زیرپوشش هستند افزود: در حال حاضر این سرپرستی 130 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.

آشوری از زیر پوشش قرارگرفتن بیمه سلامت ۳ هزار نفر از اتباع و مهاجران خارجی ساکن در شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و نطنز هم خبر داد و گفت: سرانه بیماران خاص و آسیب‌پذیر از طرف کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پرداخت می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.