شرکت‌هایی که نیمی از محصولات خود را صادر می‌کنند موفق‌ترند

فرش ماشیی صادراتی کاشانکاشان فردا ـ یک صادرکننده فرش در کاشان گفت: شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند نزدیک به ۵۰درصد تولیدات خود را صادرکنند، موفق‌تر هستند.

«مجید شفق» در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: توسعه تجارت خارجی و به‌ویژه صادرات از عوامل مؤثر در توسعه اقتصادی کشورها است.

وی با بیان این‌که صادرات می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی، موجب افزایش توان رقابت‌پذیری کشورها در عرصه‌های بین‌المللی شود گفت: در حال حاضر ویژگی‌های فردی و شخصیتی مدیران شرکت‌ها تأثیر به‌سزایی در موفقیت بازاریابی و صادرات دارد.

وی اضافه کرد: ویژگی‌هایی همچون سن و تحصیلات مدیران می‌تواند در بازاریابی و صادرات مؤثر و مفید باشد، بدین‌صورت که مدیران طیف سنی جوان‌تر، با استفاده از تکنولوژی جدید مثل اینترنت برای صادرات کالای خود آمادگی بیشتری دارند.

این صادرکننده فرش تصریح کرد: استفاده از دانش روز در تمامی بخش‌های اقتصادی به‌شیوه علمی می‌تواند سبب کاهش قابل توجه هزینه‌ها شود.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت دلار، صادرات کالا به خارج از کشور را رقابت‌پذیرتر کرده است، افزود: شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند نزدیک به 50درصد تولیدات خود را صادر کنند، موفق‌تر هستند.

شفق گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت هر تولیدکننده ارائه محصولات نوآورانه است، به‌گونه‌ای که کم‌تر رقیب داخلی یا خارجی بتواند آن محصول را حداقل در کوتاه‌‌مدت کپی و تولید کند.

این صادرکننده که تا سال گذشته صادرات نخ و فرش ماشینی به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است، صادرات را به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشور دانسته و تأکید کرد: تقویت ظرفیت‌های تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید، هموارکردن راه توسعه صادرات نقش دولت را به‌عنوان تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌های موجود و کاهش انحصار پررنگ‌تر می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.