گمانه‌زنی‌ها در مورد وجود چاله زباله به عنوان عامل اصلی سالک ثابت‌شده نیست

پشه سالک عامل انتقال زخم سالک در کویرات آران و بیدگلکاشان فردا ـ سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: گمانه‌زنی‌ها در مورد وجود چاله زباله در نزدیکی محل زندگی مردم به عنوان عامل اصلی وجود پشه‌های سالک در بخش کویرات به طور کامل ثابت شده نیست، چرا که مسافت چاله زباله با محل زندگی مردم خیلی بیش از فاصله در معرض ورود پشه‌های سالک است.

 

اعظم باقری اعلام کرد: طرح مبارزه با پشه سالک چهار مرتبه به صورت سراسری در شهرستان آران و بیدگل و با همکاری بخشداری‌ها و شوراها انجام شده است.

 

باقری با اشاره به این‌که پشه سالک تا شعاع ۷۰۰ متری از داخل شهر می‌تواند تاثیرگذار باشد گفت: نتایج اولیه تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مبتلایان امسال در آخر تابستان و اوایل پاییز به بادرود سفر کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که تاکنون آمار دقیقی از مبتلایان در دسترس نیست، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اکثر افراد از بخش کویرات آران و بیدگل باشند.

 

با این حال رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل چاله زباله ابوزیدآباد را یکی از علل اصلی ورود پشه‌های سالک به بخش کویرات این شهرستان معرفی می‌کند.

 

«اللهیار دولتخواه» به مهر گفت: با وجود برخی فعالیت‌ها در زمینه مقابله با مشکلات ناشی از دفن غیر اصولی زباله همچنان شاهد بوی بد و دفن زباله در این چاله زباله هستیم.

 

وی اضافه‌کرد: روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله به چاله زباله ابوزیدآباد منتقل می‌شود که اکثر آن از شهرستان کاشان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.