ورود بی‌ضابطه خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب ممنوع شد

آفرودها و خودروهای دو دیفرانسیل در کویرکاشان فردا ـ  رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: ورود بدون مجوز خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب ممنوع شده و آفرود نیاز به دریافت مجوزهای لازم خواهد داشت.

مجید نوری چهارشنبه‌شب ۲ آبان‌ماه ۹۷ در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: کلوپ سافاری استان اصفهان با دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی و کانون اتومبیل‌رانی کشور در جهت سامان‌دهی خودروهای سافاری با هدف کاستن اثرهای زیست محیطی در کویر مرنجاب از فردا سوم آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: ورود و خروج همه خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری به کویر مرنجاب از این پس تنها در صورت دریافت مجوز از کلوپ سافاری و با رعایت ضوابط آن ممکن خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل اضافه‌کرد: این محدودیت به دلیل ایجاد مشکلات فراوان با ورود بی‌ضابطه آفرودسواران به کویر مرنجاب و در راستای ترویج فرهنگ سفرهای مسئولانه با رویکرد حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و گردشگری سالم اعمال می‌شود.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود و سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردش‌گر داخلی و خارجی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.