نشست کشوری کم‌کاری «تیروئید» نوزادان در کاشان برگزار شد

نشست کشوری کم‌کاری تیروئید نوزادان در کاشانکاشان فردا ـ‌ نشست کشوری کم‌کاری تیروئید نوزادان، با حضور با حضور 63 نفر از کارشناسان برنامه کم‌کاری مادرزادی تیروئید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، یکم و دوم آبان‌ماه ۹۷  به میزبانی معاونت بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، معاون بهداشتی دانشگاه گفت: بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان یکی از علل عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی در نوزادان است که با غربال‌گری به‌موقع در روزهای سوم تا پنجم تولد می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

دکتر سید علیرضا مروجی گفت: برنامه غربال‌گری تیروئید نوزادان از سال 1384 تا کنون در کشور اجرا می‌شود و در کل کشور ۹۷/۶ درصد پوشش داده شده که در کاشان این پوشش 100 درصد است.

در این نشست معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، رئیس اداره غدد و اطفال و کارشناس مسئول برنامه کم‌کاری مادرزادی تیروئید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند.

در این نشست گزارش پیشرفت اجرای برنامه در کشور، چگونگی ثبت داده‌ها و جدیدترین دستورالعمل‌های اجرایی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.