به‌سازی نراق با طرح دانشگاه کاشان

تصویب طرح مرمت شهری دانشگاه کاشان در کمیسیون ماده ۵ استان مرکزیکاشان فردا ـ طرح مرمت شهری بازار تاریخی و خیابان امام خمینی شهر نراق که در دانشگاه کاشان تهیه شده است، 24 مهرماه جاری در نشست کمیسیون ماده 5 استان مرکزی، ارایه و به تصویب نهایی رسید.

به گزارش دانشگاه کاشان،‌ این طرح که در قالب طرح پژوهشی بیرونی و با اعتباری ملی تعریف شده‌است، با سفارش و نظارت معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تهیه شده است.

مدیریت داخلی این طرح در دانشگاه بر عهده آقایان دکتر «حمیدرضا جیحانی» و دکتر «علی عمرانی‌پور»، اعضای هیات علمی گروه معماری بوده است.

مجموعه اسناد این طرح، پس از تصویب در کمیته سیما و منظر شهری، کمیته فنی کمیسیون ماده 5 و کمیسیون نظارتی دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت متبوع، در کمیسیون ماده 5 استان، به عنوان مرجع تصویب طرح‌های تفصیلی شهری، به تصویب نهایی رسیده و به عنوان سند بالادست شهری، به مدیریت شهری نراق ابلاغ می‌شود.

عناوین 5 سند مصوب این طرح عبارتند از:سند اول: حفاظت پیشگیرانه (حریم) سند دوم:حفاظت ترمیمی شهر تاریخی در محدوده مداخله سند سوم: احیا و باززنده‌سازی بازار نراق، سند چهارم: بازتعریف و بازآفرینی جایگاه خیابان و میدان، سند پنجم: سامان‌دهی کالبدی فضایی محدوده مداخله با تاکید بر ساخت ارتباطی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.