به‌سازی چشمه سلیمانیه باغ فین کاشان

بازسازی چشمه سلیمانیه باغ فینکاشان فردا ـ مسئول فنی میراث فرهنگی و سرپرست مجموعه باغ فین کاشان گفت: ۱۵۰ میلیون تومان برای بازسازی «چشمه سلیمانیه» مجاور این مجموعه تاریخی تخصیص یافته است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان، «سمیه فرهادی» شنبه ۵ آبان‌ماه با اعلام این‌ خبر افزود: این بودجه از محل اعتبارات ملی برای بازسازی، سامان‌دهی و استحکام‌بخشی پشت‌بام، کانال آب و تعمیر کف‌پوش‌های چشمه سلیمانیه اختصاص یافت.

 

به گفته وی؛ استحکام‌بخشی دیوارها، پی‌سازی و زیربندی دیوارهای سنگی و آجری تخریب‌شده، سامان‌دهی کف، بازسازی نمای قدیمی آجری بنای دور چشمه، اجرای ختایی فرش کف محوطه و اجرای کاهگل از جمله اقدامات بازسازی این بنا است.

 

فرهادی اضافه‌کرد: همچنین به‌سازی ساختمان موجود در ورودی چشمه، اجرای سیم‌گل، ازاره آجری و اجرای شمشه گچی در بدنه‌های چشمه، ساخت و نصب درب ورود و خروج، اصلاح سیستم برق‌کشی، تهیه و نصب ناودان‌های سنگی از دیگر اقداماتی است که برای حفاظت از چشمه سلیمانیه در دستور کار قرار دارد.

 

چشمه سلیمانیه در جنوب باغ فین با قدمتی چند هزار ساله از دل این باغ تاریخی عبور می‌کند، و با تامین آب زمین‌های کشاورزی و باغی، موجب آبادانی شهر کاشان در دوره‌های گوناگون تاریخی نیز شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.