تفاهم‌نامه همکاری آبفا کاشان با آموزش و پرورش

تفاهم‌نامه همکاری آبفا به نمایندگی محمدرضا اسدی با آموزش و پرورش به نمایندگی حسین مقنیکاشان فردا ـ شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش کاشان با هم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

به گزارش پورتال خبری كاشان، «محمدرضا اسدی» مدیرعامل آبفای کاشان گفت: اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در شهرستان به‌خصوص در حوزه‌ دانش‌آموزی انجام‌شده که صرفه‌جویی 5 درصدی آب از نتایج آن است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری در پیش است.

 

وي افزود: سرانه مصرف شهروندان در حال حاضر 220 لیتر در شبانه‌روز است. این بدان معنی است که هر شهروند کاشانی به طور متوسط در شبانه روز 220 لیتر آب برای شرب، بهداشت و سایر امور مرتبط در منزل مصرف می‌کند، در حالی که این رقم در استانداردهای جهانی 110 لیتر در شبانه‌روز است.

 

اسدی تاکید کرد: اگر الگوی مصرف شهروندان به شاخص جهانی نزدیک شود، به‌راحتی آب شرب 30 سال آینده تضمین شده است.

 

مدیر آبفای کاشان با اشاره به پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه بزرگ شهر کاشان خاطرنشان کرد: این پروژه نه تنها در راستای حفظ محیط زیست منطقه، بلکه منبعی پایدار برای تأمین آب جایگزین کشاورزی، فضای سبز و صنعت است.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر فضای سبز 10 هکتاری تصفیه‌خانه فاضلاب نقش موثری در کاهش آلودگی و تلطیف هوا دارد اضافه بر آن؛ پساب و کود آن برای مصارف کشاورزی و گازهای ناشی از آن برای تولید برق قابل استفاده است.

«حسين مقني» مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز گفت: مدارس و کلاس‌های درس بهترین فرصت برای آموزش اصول شهروندی است تا دانش آموزان در کنار مجهز شدن به اصول علمی به اصول زندگی در جامعه شهری نیز مجهز شوند.

 

وي افزود: اصول شهروندی مولفه‌های بسیاری دارد که استفاده صحیح و شایسته از منابع طبیعی یکی از آن‌هاست. دانش‌آموز از سال‌های نخست آموزشی باید فرابگیرد از آبی که هر لحظه بیم آن می‌رود، تمام شود چگونه استفاده کند و از هدردادن آن پرهیز نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.