​ساخت کرم آرایشی بهداشتی زالو توسط محققان دانشگاه کاشان

ساخت کرم از روغن زالو در دانشگاه کاشانکاشان فردا ـ تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه کاشان موفق به تولید کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو شدند.

 

به گزارش دانشگاه کاشان، «سعید معصوم» عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و مدیر این طرح، با بیان این‌که یکی از فراورده‌های «زالو»، روغن زالو است، افزود: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون‌رسانی در برخی اندام‌ه خصوصا عضلات می‌شود.

 

معصوم اضافه‌کرد: در طب سنتی از این روغن جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می‌شد که امروزه اثرات شگفت‌انگیز آن شناخته‌شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم‌های شیمیایی، بوتاکس‌ها و یا جراحی‌های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

 

وی توضیح داد: روغن زالو از طریق پوست و با ماساژدادن جذب بدن شده و سبب جای‌گزینی سلول‌های زنده با سلول‌های مرده می‌شود و به واسطه فرایند کلاژن‌سازی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

 

معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان افزود: با توجه به ویژگی های ممتاز روغن زالو، این تیم تحقیقاتی، درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از زالو و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت روغن زالو هستند.

 

معصوم با بیان این که ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته و تحقیقات میدانی در حال انجام است، و تاکنون نتایج رضایت‌بخشی حاصل‌شده اظهار امیدواری کرد: این محصول با کیفیت داخلی بتواند جای‌گزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد و بتوان در راستای تولید ملی و کارآفرینی گام موثری برداشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.