موزه ملی بافته‌های سنتی ایران در خانه باکوچی کاشان گشایش می‌یابد

کاشان فردا ـ مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از گشابش موزه ملی بافته‌های سنتی ایران در خانه باکوچی کاشان در اتیه‌ای نزدیک خبر داد.

 

فریدون الهیاری در حاشیه رونمایی از لوح ثبت مراسم عزاداری محرم قمصر در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: با توجه به این‌که کاشان به‌عنوان شهر ملی نساجی کشور انتخاب شد، برنامه ایجاد موزه‌ایی تخصصی در حوزه منسوجات سنتی در این شهر در اولویت قرار گرفته است.

 

اللهیاری تاکید کرد: کاشان در حوزه موزه عملکرد خوبی داشته‌است.

 

وی همچنین از افزایش اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان اصفهان تا 500 اقامت‌گاه، تا پایان سال خبر داد و گفت: جهت توزیع عادلانه تسهیلات گردش‌گری و توسعه متوازن منابع به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده است.

 

الهیاری با اشاره به بحث استانداردسازی در بوم‌گردی تاکید کرد : روستاها و مناطق محروم می‌توانند با توان‌مندکردن خود در حوزه گردشگری، از اقتصاد مقاومتی پویا برخوردار شوند.

 

وی هم‌چنین از ایجاد تاسیسات برقی و آزمایش‌گاه فنی تخصصی در حوزه به‌سازی در باغ فین خبرداد و اضافه‌کرد: آیین رونمایی از این تاسیسات تا دهه فجر رونمایی انجام می‌شود و باغ فین به یکی از پایگاه‌های مهم در حوزه باغ‌های ایرانی تبدیل می‌‌شود.

 

مدیرکل میراث استان با اشاره به جایگاه ویژه‌ی کاشان در ثبت آثار ناملموس و توجه به آیین‌ها و مناسک متنوع تصریح کرد: ثبت میراث ناملموس برای مراسم محرم قمصر کاشان باتوجه به آیین ویژه ششم تا دهم محرم در این منطقه ایجاب می‌کرد که تلاش برای حفظ و ثبت آن صورت گیرد.

 

اللهیاری همچنین از ثبت ملی گلاب قمصر در آتیه‌ای نزدیک خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.