گله‌های هنرمندان کاشان در حضور مدیرکل صداوسیمای اصفهان

کاشان فردا ـ در نشست هم‌انديشي هنرمندان كاشان و مديركل صداوسيما اصفهان، بغض چند ساله هنرمندان كاشان از بی‌مهری شبكه استانی تركيد و هر آن‌چه بايد بگويند گفتند و مديركل صداوسيما استان نيز با آنان هم‌دردی كرد و همراه شد.

به گزارش پورتال خبري كاشان، در اين نشست كه در پي تحقق و اجراي يكي از بندهاي توافق‌نامه بين شهرداری كاشان و صداو‌سيمای مركز اصفهان برگزار شد، معاونین مدیرکل نیز حضور داشتند، «سعيد عطایی‌شاد» هم‌افزایی هنرمندان كاشان و صداوسيما اصفهان را هدف اصلی این نشست عنوان کرد.

تنها مشكل ما مشكل نقدينگي است
علي شاهيده تهيه‌كننده كاشاني گفت: ظرفيت‌های توليد فيلم در كاشان كمتر از تهران نيست، اما مشكل ما، مشكل نقدينگي است.

رضا بهمني رئيس سابق انجمن سينمای جوان كاشان هم تصریح کرد: اين انجمن طي 30 سال گذشته رشد و توسعه قابل‌توجهي در تهيه فيلم‌های كوتاه و بلند حرفه‌ای داشته است.

كاشان مي‌تواند با شبكه‌های سراسری برابری كند
محسن مشرقي
تهيه‌كننده نيز كاشان را در توليد فيلم‌ در قواره‌ یک استان معرفي كرد و گفت: با وجود این ظرفيت، اما نگاه عادلانه اي از سوی صداوسيما استان به كاشان وجود نداشته و به چند خبر معمولي بسنده شده است.

وي هم‌گرای رسانه‌ای را يكی از نيازهای اساسی هنرمندان كاشان دانست و اظهارداشت: كاشان دارای ظرفيت‌هایی است كه مي‌تواند با شبكه‌های سراسری برابری كند.

كاشان سهم ناچيزی در اخبار ورزشي استان دارد
جعفر بزمیان، رضا بهمنی، علی شاهیدهجعفر بزميان تهيه‌کننده نيز به دو موضوع مهم خبر و توليد فيلم در كاشان اشاره كرد و گفت: براي فيلم و نماهنگ‌های تهيه‌شده، استان دقيقه‌ای 55 هزار تومان و تهران 150 هزار تومان پيشنهاد دادند، از اين‌رو مسير اصفهان را به طرف تهران تغيير داديم.

وی افزود: استان تعرفه مشخصی برای پرداخت توليدات هنرمندان كاشانی ندارد و شفاف‌سازی نمیكند.

بزميان با اشاره به تعداد بالای ملی‌پوشان کاشانی اظهارداشت: با این وجود کاشان سهم ناچيزی در اخبار ورزشي شبكه استان اصفهان دارد.

اصفهان به توليدات هنرمندان كاشاني اعتماد كند
مصطفي بهمني فيلم‌ساز و صدا‌بردار نيز از مديركل صداوسيما استان خواست به توليدات هنرمندان كاشاني اعتماد كند.

اكبر رضوانيان نيز از مديركل صداوسيما اصفهان خواست تكليف صداوسيما را روشن كنند كه صداوسيماي شهر اصفهان است يا صدايوسيماي استان اصفهان؟ چرا كه كاشان با داشتن اين همه ظرفيت و جاذبه‌هاي گردشگري در منطقه فرهنگي كاشان، هيچ سهمي در شبكه استاني اصفهان ندارد.

به گفته وي، برنامه كاشانه كه يك ظرفيت حداقلي با هزينه مالي براي كاشان است، براي من كاشاني هيچ جذابيتي ندارد و شبكه‌هاي سراسري را به شبكه استاني اصفهان ترجيح مي‌دهم.

رضوانيان تصریح کرد: كاشان پايتخت كتاب كشور است، اگر اين عنوان را اصفهان كسب كرده بود شبكه استاني اصفهان شبانه‌روز برايش تبليغ مي‌كرد.

مقني‌باشي تهيه‌كننده كاشاني گفت: 18 سال است براي شبكه‌هاي سراسري توليدات دارم و توليدات من بدون استثنا در همه شبكه‌هاي سراسري يا پخش‌شده و يا در حال پخش است اما در اين مدت شبكه استان اصفهان حتي يك بار سراغي از من نگرفته است.
امیر مزرعتیامير مزرعتي تهيه‌كننده و فيلم ساز گفت: برادرم را كه براي تهيه فيلم به طبس مي‌رفت در سانحه سقوط هواپيما از دست دادم و در اين مدت در كاشان در حق من اجحاف شده است به طوري‌كه براي فيلم‌هاي خودم بايد بازاريابي كنم.

وي با اشاره به اين‌كه در كاشان هيچكس شبكه اصفهان را نمي‌بيند، گفت: ما هنرمندان كاشان نيازي به توجه شبكه استاني اصفهان نداريم چرا كه توليدات ما در شبكه‌هاي آي‌فيلم و ديگر شبكه‌های سراسري پخش مي‌شود.

وی با اظهار تاسف گفت: برخي از هنرمندان كاشاني براي تأمين معاش خود بايد با اسنپ كار كنند تا بتوانند مخارج خود را تامين كنند.

مزرعتي از صداوسيماي اصفهان بعنوان مافيا نام برد و گفت: صداوسيما توليدات من را با شرط پخش رايگان، آن‌هم در ساعات پاياني شب مي‌پذيرد.

وي افزود: دعا كنيد راديو كاشان راه‌اندازي نشود چون عوامل را از تهران و يا اصفهان خواهند آورد و از هنرمندان كاشان خواهند خواست پادو آن‌ها باشند.

مزرعتي خطاب به مدير كل صدا و سيما استان اصفهان گفت: اگر قرار است صداوسيما استان از هنرمندان كاشان حمايت كند، حمايت مالي داشته باشد.
 عكس‌ها از كاظم پايواره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.