عضو شورا بی‌اطلاع است یا اظهار بی‌اطلاعی می‌کند

کاشان فردا ـ سخنان ذیل فرازی از گف‌وگوی آقای علی هاشمی طاهری، عضو چندین دوره شورای شهر کاشان است که شب گذشته در گروه تلگرامی «پرسش از عملکرد مسئولین» منتشرشده است:

«هیئت‌امنای ناجی‌آباد به شهرداری بده‌کار است و این هیئت‌امنا یک شهرک است که هیئت‌امنا مخصوص خودش دارد و تمام‌کارها را اعم جدول‌گذاری و آسفالت را باید انجام بدهد.

اگر اختلافی وجود دارد بین هیئت‌امنای ناجی‌آباد و شهرداری است و من اعتقاددارم هیئت‌امنای ناجی آباد به شهرداری بدهکار است و کاری به رقم بدهکاری ندارم اما باید تکلیف بدهکاری را روشن کنند اما چنین اراده‌ای وجود ندارد ضمن این‌که اطلاعات سید محمد ناظم رضوی در این زمینه از من بیشتر است.»

چند نکته مهم در این سخنان است که نیاز به بازخوانی دارد:
چرا آقای هاشمی‌طاهری کاری به بده‌کاری ندارد؟ و چرا این سؤال را هرگز پاسخ نداده است؟ چنین ادعایی از کسی که در هر بزنگاهی برای عقب‌راندن رقیب از برگ برنده موسسه عمران سیلک (هیئت‌امنا) استفاده کرده بعید است!

استنکاف از امضا اسناد تحویل تخلف از وظایف شهردار است
شاید هم نمی‌خواهد دچار اشتباه اعلام بدهی دوره قبل شهرداری شود که در دوره فعلی اعلام شد. او می‌داند که شهردار قبلی با امضا‌نکردن اسناد تحویل، و عدم تحویل جزئیات هر نوع نتیجه‌گیری را معلق نموده است تا بعدها از آن نتایج متفاوتی بگیرد! مسئله‌ای که نهادهای بالادستی در رسیدگی به آن نهایت مسامحه و سهل‌انگاری را کرده‌اند! چرا که عدم تحویل اسناد و استنکاف از امضا آن‌ها نوعی تخلف از وظایف شهردار و تعلیق امور یک شهر است.

اما عدم اطلاع از بده‌کاری از جانب نماینده چند دوره شورا پذیرفتنی نیست، مگر این‌که هدفی در این استنکاف از اعلام رقم بدهی نهفته باشد، این استنکاف همانند استنکاف عمدی شهردار کاشان در گفت‌وگو با کاشان نیوز بود که گفت اطلاعی از مسائل هیئت امنا (موسسه عمران سیلک) ندارد، در حالی که مهندس وکیل، نائب رئیس فعلی شورای شهر کاشان در زمانی که شهردار کاشان بود و همان زمان هم آقای سعید ابریشمی مدیر دفتر شهردار بود اولین شکایت از هیئت‌امنا را کلید زد (علت عدم پیگیری را به آینده واگذار می‌کنیم) و گفتن اینکه اطلاعی از ماجرا نداریم نوعی فرافکنی است!

البته حسنی در این مشابهت در پاسخ‌گویی نهفته است که مشترکات دو طیف فعال در عرصه سیاسی کاشان که رودرروی هم به نظر می‌رسند را به‌خوبی نشان می‌دهد.

در این فرض، هر دو طیف در اهداف و نتیجه عملکرد به یک نقطه خواهند رسید و این تقابل ظاهری اتخاذ روشی است تا القای رقابت کند!

نکته دیگر این‌ است که هاشمی طاهری می‌گوید: «اطلاعات سید محمد ناظم رضوی در این زمینه از من بیشتر است.»

در این خصوص دو علت نهفته است؛ یکی اینکه آقای هاشمی طاهری سعی دارد با مطرح کردن نام شهردار سابق، و انداختن توپ به میدان وی نشان دهد که مسئولیت پاسخ به این سؤال با اوست و شاید هم منظورش این است که مودت و ارادت خود را همان‌گونه که در هر جلسه و سخنرانی اظهار می‌دارد این‌جا نیز از قلم نیندازد.

اما آن‌چه افکار عمومی فراموش نکرده‌اند، دادخواستی است که سید محمد ناظم رضوی به طرفیت موسسه عمران سیلک (هیئت‌امنا) با هدف ابطال یک مصوبه ‌این موسسه به دادگاه تقدیم کرد و در نهایت معلوم شد که اصلاً چنین مصوبه‌ای وجود خارجی نداشته است!

این یعنی برخلاف اظهارات هاشمی‌طاهری، سید محمد ناظم رضوی کمترین اطلاعی از موضوع مطرح‌شده ندارد!

آیا هدف هاشمی طاهری این است که این اشتباه را به رخ مهندس رضوی پسر بکشد؟! اما اگر معتقد باشیم که واقعاً وی را مطلع‌تر از خود می‌داند، باید اذعان کرد که وی نه‌تنها از رقم بدهی مطلع نیست، بلکه آن‌چه تاکنون ادعا کرده است کذب است و هیچ‌گونه اطلاعی از مسائل هیئت‌امنا ندارد!؟

اگرچه این نماینده شورا می‌تواند با مطالعه دفتر صورت‌جلسات دوره اول و دوم شورا که قاطبه آن را اصلاح‌طلبان در اختیار داشتند، یکی از ارقام قابل‌توجه بدهی هیئت‌امنا (موسسه عمران سیلک) به شهرداری را دیده و اعلام نماید! مگر این‌که نخواهد!
کاشان نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.