بیاییم به جای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، «حق‌طلب» باشیم

سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشانکاشان فردا ـ شهردار کاشان در پاسخ به برخی واکنش به تغییر پیمان‌کار فضای سبز شهرداری، با تأکید بر این‌که تمام امتیازات کارگران شریف فضای سبز در قرارداد با پیمان‌کار جدید مشخص‌شده خاطرنشان کرد: در یکی از بخش‌ها در قرارداد جدید تأکید شده که پیمانکار در صورت تخلف و یا سؤکارکرد کارگر حق اخراج او را ندارد.

به گزارش کاشان آنلاین، سعید ابریشمی‌راد ظهر شنبه ۲۶ آبان‌ماه ۹۷ در نشست رسمی شورا، در پاسخ به سؤال «عفت پدرام‌فر» در مورد سرانجام اعتراضات نیروهای فضای سبزِ شهری افزود: در مناقصه‌ی اخیر امور فضای سبز، پیمان‌کار قبلی حاضر نشد و طبعأ نمی‌توانست برنده آن باشد. در قرداد با ۲ پیمان‌کار جدید، 200 آیتم و شرح وظیفه مشخص‌شده تا فقط رسیدگیِ صرف به فضای سبز منهای کیفیت کار و نحوه برخورد با کارگر مدنظر نباشد.

ابریشمی‌راد تاکید کرد: بهمن‌ماه پارسال، با پیمان‌کار قبلی در بحث تنظیف شهر قراردادی با آیتم‌هایی منظم و شفاف بستیم و ‌آن‌روز بر خلاف امروز، سر و صدایی ایجاد نشد، چون پیمان‌کار قبلی دوباره امور را بدست گرفت. این در حالی است که کارگران تنظیف در آن قراداد هم به قول شما «وضعیت حجمی» پیدا کردند، اما در موضوع نیروهای فضای سبز چون پیمان‌کار تغییرکرده، شاهد واکنش‌هایی احساسی و فاقد منطق هستیم.

خدا از من نگذرد اگر سرسوزنی بخواهم ظلمی صورت بگیرد
وی افزود: برخی به این کارگران شریف چنین القا می‌کنند که در تغییر و تحول پیمان‌کار زیان می‌کنید و اگر همین‌گونه به اعتراض ادامه بدهید، شهرداری مجبور است با شما قرارداد ببندد، در حالی‌که اصلأ و ابدأ ممکن نیست که این عزیزان مانند 10- 12 سال گذشته نیروی رسمی شهرداری شوند.

ابریشمی‌راد با تأکید بر این‌که تمام امتیازات، حقوق و حق سنوات کارگران شریف فضای سبز در قرارداد با پیمان‌کار جدید مشخص‌شده خاطرنشان کرد: در یکی از بخش‌های قرارداد جدید تأکید شده که پیمان‌کار در صورت تخلف و یا سؤکارکرد کارگر، حق اخراج او را ندارد و اگر نیرو دچار مشکل بود کمیته انضباطی شهرداری باید به این مسئله ورود و رسیدگی کند.یعنی نیروهای فضای سبز در این مورد مزایایی شبیه نیروهای رسمی ما دارند.

هر کس خوب کار کند امنیت شغلی دارد
ابریشمی‌راد اعلام کرد: خدا از من نگذرد اگر سرسوزنی بخواهم در این داستان ظلمی صورت بگیرد حال آن‌که برای آن‌ها نگرانم زیرا اگر 3- 4 روز دیگر، لیست بیمه این عزیزان رد نشود، وقفه‌یی در سابقه کاری آن‌ها ایجاد می‌شود و خبرندارند که اگر این‌گونه شود، چقدر زیان می‌کنند.

شهردار کاشان در ادامه و در پاسخ به ایراد ابهام از سوی «علی هاشمی‌طاهری» عضو دیگر شورا، در مورد به خطرافتادن امنیت شغلی کارگران حجمی فضای سبز و همچنین پیشنهاد رسمی‌شدن و انعقاد قرارداد مستقیم با این کارگران از سوی شهرداری افزود: بیاییم به جای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، «حق‌طلب» باشیم، در خصوص امنیت شغلی مطمئنأ هر کس خوب کار کند امنیت شغلی دارد و هر کس بد کار کند باید نگران امنیت شغلی‌اش باشد.

پیمان‌کار قبلی سطح کیفیت مشخصی نداشت
ابریشمی‌راد خطاب به اعضای شورای اسلامی تأکید کرد: دیگر چه نکته‌یی از این بالاتر که پیمان‌کار قبلی در مناقصه جدید حاضرنشده و دومأ در قرارداد رسیدگی به فضای سبز شهر به پیمان‌کار گفته شده فی‌المثل کار را در این متراژ چمن در فلان منطقه به شما می‌دهیم اما در این قرارداد حداقل نیروی کارگری موردنیاز را هم با طرف مقابل شرط کرده‌ایم، یعنی شرط کردیم با ابن ابعاد و این اندازه و تعداد درخت و مساحت باید حداقل این تعداد نیرو را هم داشته باشید، یعنی نیروهایی که هست را نیز سعی کردیم پیمان‌کار به عنوان حداقل نیرو به کار بگیرد و حق به کارگیری نیروی کمتر از این ندارد.

وی توضیح داد: پیمان‌کار قبلی فضای سبز، هم حقوق کارگر می‌گرفت هم حقوق بالاسری، آن هم بدون هیچ آیتم و سطح خدمات‌دهی مطلوب، اما اکنون مشخصأ فعالیت پیمان‌کار در فضای سبز با 200 آیتم و سطح کیفی مشخص قیدشده، آیا این کار بدی است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.