شهرداری کاشان اصرار دارد باغ گیاه‌شناسی موازی تأسیس کند

کاشان فردا ـ پایگاه خبری کاشان نیوز، در گزارشی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز تحقیقات گیاهی در کاشان، به تلاش شهرداری کاشان برای داشتن باغ گیاه‌شناسی مستقل واکنش نشان داده و پرسیده با وجود این دو مرکز چه نیازی به باغ گیاه‌شناسی مستقل برای شهرداری است.

در گزارش کاشان نیوز آمده‌است: ایستگاه تحقیقات مناطق خشک و بیابانی کاشان تحت پوشش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان از سال ۱۳۶۶ رسماً آغاز به فعالیت تحقیقاتی نموده، سپس باغ گیاه‌شناسی گیاهان بیابانی با هدف جمع‌آوری، شناسایی و حفظ ذخایر ژنتیک گیاهی رستنی‌های اقالیم خشک، نیمه‌خشک تا فراخشک کشور در سال ۱۳۷۳ در این ایستگاه احداث گردیده‌، که مکانی برای مطالعات و تحقیقات علمی محققین و دانشجویان منطقه و کشور است.
ایستگاه پژوهشی کاشان تحت مدیریت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهراندر موردی دیگر، ایستگاه پژوهشی کاشان تحت مدیریت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در کاشان فعال است که دارای بیش از ۳ هزار نمونه گیاه است.

با این‌ همه، شهرداری کاشان سعی دارد باغ گیاه‌شناسی اختصاصی برای خود داشته باشد! باغی که بودجه آن‌ از محل عوارض شهروندان تامین می‌شود،‌ در حالی‌که امکان همکاری و همراهی با ۲ مرکز فوق می‌تواند ضمن دسترسی به اهداف ذکرشده، با هزینه کم‌تر، موازی‌کاری هم نباشد.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان، شنبه ۱۹ آبان‌ماه در شصت‌و‌هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان این‌که فقط ۱۳ باغ گیاه‌شناسی در کشور بوده و ۱۰ مورد از آن‌ها از بین رفته‌است گفت: احداث باغ گیاه‌شناسی در کاشان می‌تواند یک فرصت استثنایی برای منطقه باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.