بارش‌های دشت کاشان در بلندمدت افزایش داشته است

درختان در مهکاشان فردا ـ رئیس اداره هواشناسی کاشان اعلام کرد: مجموع بارش سال زراعی جاری 20.6 میلی‌متر بوده در حالی‌ که در سال گذشته تا این تاریخ صفر و در بلندمدت12.2 میلی‌متر بوده است که ۶۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به حجم خشک‌سالی‌های گذشته، این میزان بارش عدد قابل‌توجهی نیست و اصلاً جبران کمبود آب دشت کاشان را نمی‌کند.

ارغوانی افزود: تحليل نقشه‌های هواشناسي نشان می‌دهد؛ دشت کاشان دارای جو ناپایدار ضعیفی طی روزهای آینده خواهد بود و در آخر هفته پدیده غالب جوی، قسمتی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده و رگباری پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی تصریح کرد: دمای هوا از 20 درجه سانتی‌گراد با ۲ درجه کاهش روبه‌رو خواهد شد و رطوبت هوا با 10 درصد افزایش به 90 درصد می‌رسد که کمینه دما در مناطق کوهستانی بین 3 تا 5 درجه نسبت به مناطق دشت پائین‌تر پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: باغ‌داران در صورت آلودگی درختان گردو، به، سیب و گلابی به آفت کرم خراط از طریق پوشاندن حفره‌های لارو با ترکیبات مناسب با آن مبارزه کرده و سم‌پاشی درختان علیه بیماری آتشک انجام شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: برای مبارزه با شانکر باکتریایی و سیتوسپورایی درختان میوه هسته‌دار و دانه‌دار پس از خزان برگ‌ها و عملیات تغذیه باغ با چال کود و کانال کود با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام شود.

ارغوانی افزود: جمع‌آوری انارهای آلوده از سطح زمین به منظور کاهش جمعیت لارو آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه و پوشاندن حفره ‏های لاروی با خمیر سمی طبق دستورالعمل جهت مبارزه با آفت کرم خراط اقدامات ضروری در این زمان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.