دومین همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی در کاشان

دکتر ابراهیم کوچکی در دومین همایش ملی بازتوانی روانی اجتماعی در کاشانکاشان فردا ـ دومین همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، رئیس دانشگاه در این همایش گفت: توجه به موضوع بازتوانی جسمی و روانی بسیاری از هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

دکتر ابراهیم کوچکی، با بیان این‌که درمان دردهای جسمی در بیمارستان انجام می‌شود، اظهار داشت: باید برای به‌دست آوردن سلامت روان بیمار پس از بهبود جسمی، به رشد توانایی‌هایش کمک کنیم و در این راه خانواده، پزشک و روان‌پزشک باید با هم همکاری کنند.

کوچکی به بار روانی بالای برخی از بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: اگر به آن‌ها رسیدگی نشود بسیار حاد خواهد شد و آمار این نوع بیماری‌ها متاسفانه رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در ادمه با اشاره به آغاز هفته سکته مغزی (استروک) از 26 آبان تا 2 آذرماه تصریح کرد: متاسفانه آمار سکته مغزی در کاشان زیاد است و این افراد از لحاظ بازتوانی نباید رها شوند و باید برنامه کاملی برای زمان پس از ترخیص این بیماران طراحی و اجرا شود.

وی، سکته مغزی را سومین علت مرگ‌ومیر در ایران دانست و ادامه داد: افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکل بیماران استروک پس از 6 ماه است که باید به رفع این مشکلات در این دوره کمک کنیم.

گفتنی است نخستین همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی در کاشان در سال 1389 برگزار شده‌است و دومین دوره این سمینار 30 آبان و اول آذرماه در حال برگزاری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.